نسخه چاپی

بالگرد ۸ نفره ساخت ایران امسال پرواز می‌كند

رئیس سازمان صنایع هوایی كشور آخرین وضعیت ساخت بالگرد ۸ نفره این سازمان را تشریح كرد.

به گزارش نما، منوچهر منطقی رئیس سازمان صنایع هوایی کشور و دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در گفت‌و گو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت ساخت بالگرد ۸ نفره، اظهار داشت: در ساخت بالگرد معمولا ۴ تا ۵ مرحله کاری باید طی شود.

وی افزود: مرحله اول طراحی مفهومی است که در این بالگرد طی شده و به پایان رسیده است. طراحی اجزای کلی آن نیز به پایان رسیده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی کشور تصریح کرد: بالگرد اکنون در حال تامین زیرمجموعه برای مونتاژ نهایی است. پس از طی این بخش در مرحله تست‌های عملکردی و تست‌های تاییدیه قرار می‌گیرد.

منطقی در پاسخ به این سوال که آیا این بالگرد امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: چون معمولا تست‌های تاییدیه طول می‌کشد، در سال جاری به بهره‌برداری نخواهد رسید، اما به امید خدا امسال پرواز می‌کند.

وی درباره نام دقیق این بالگرد، یادآور شد: فعلا نام خاصی برای آن تعیین نشده و نام تحقیقاتی با عنوان ۲۴۸ برای آن انتخاب کردند که بیشتر منظور این است که دو موتوره، دارای ۴ ملخ و ۸ نفره است و بیشتر کد بین‌المللی است، بعدا متناسب با اینکه در چه سطح محصولات است نامی برای آن تعیین می‌کنند.

۱۳۹۳/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...