نسخه چاپی

آماده باش مصر برای مقابله با تظاهرات

وزارت كشور مصر برای مقابله با تظاهرات روز جمعه كه جماعت اخوان المسلمین و جبهه سلفی برای آن فراخوان داده‌اند، نیروهای امنیتی را به حالت آماده باش درآورد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از روزنامه المصری الیوم، مسئولان وزارت کشور مصر طرح های مربوط به تامین امنیت تاسیسات حیاتی و زندان ها با هماهنگی نیروهای مسلح را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش وزارت کشور مصر همچنین نیروهای امنیتی خود را به حالت آماده باش درآورده و قرار است گروه های رزمی و کارشناسان مواد منفجره و نیروهای مخفی در اطراف تاسیسات حساس مستقر شوند.

بر پایه این گزارش، وزارت کشور در همین رابطه طی ۱۰ روز گذشته ۶۳۴ نفر از اعضا و هواداران اخوان المسلمین را به اتهام ایجاد اغتشاش و خشونت بازداشت کرد.

انفجار بمب صوتی در نزدیکی کانون قضات در الفیوم

در ساعات اولیه صبح امروز سه شنبه یک بمب صوتی در نزدیکی کانون قضات در شهر الفیوم منفجر شد که البته آسیبی به کسی نرسید.
ساکنان شهر الفیوم گزارش دادند که در ساعات اولیه صبح امروز صدای انفجار مهیب در منطقه ای در نزدیکی کانون قضات و مسجد ابو داود شنیده شد و نیروهای دفاع شهری و کارشناسان مواد منفجره به رهبری سرتیپ «هشام صادق» سریعا در مکان انفجار حاضر شدند.
همچنین نیروهای دفاع شهری موفق شدند یک بمب دست ساز را در نزدیکی یک دکل برق کشف کنند.

ریزش ساختمان در قاهره ۱۲ کشته بر جای گذاشت

صبح امروز سه شنبه در اثر ریزش یک ساختمان در منطقه المطریه واقع در شرق قاهره پایتخت مصر ۱۲ نفر کشته و ۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.
سرلشگر «جمال حلاوه» معاون رئیس سازمان دفاع شهری وابسته به وزارت کشور مصر اعلام کرد که ریزش یک ساختمان ۶ طبقه در منطقه المطریه منجر به کشته شدن ۱۲ نفر شد.
وی افزود که نیروهای دفاع شهری موفق شدند ۷ نفر از ساکنین این ساختمان را نجات دهند که این افراد نیز زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.
«خالد الخطیب» رئیس اداره مرکزی فوریت های پزشکی وزارت بهداشت مصر نیز گفت که آمبولانس های وزارت بهداشت اجساد ۷ کشته را به بیمارستان منتقل کردند.
هنوز علت ریزش این ساختمان مشخص نیست اما مصر هر از چند گاهی شاهد چنین حوادثی است که در نتیجه ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر قانونی و یا استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب رخ می دهد.

استاندار شمال سینا: تخلیه منطقه مرزی مصر و غزه به پایان رسید

سرلشگر «عبد الفتاح حرحور» استاندار شمال سینا اعلام کرد که تمامی خانه های واقع در منطقه مرزی که تعداد آنها ۶۸۰ خانه بود، تخریب شدند و علاوه بر آن ۱۲۲ خانه نیز در جریان انفجار تونل ها تخریب شد که مجموعا ۸۰۲ خانه شد.
وی افزود که مبالغ مالی به عنوان غرامت به ۲۹۰ خانواده که خانه های خود را در منطقه نوار مرزی تخلیه کرده اند به مبلغ ۹۷ میلیون پوند پرداخت شد و روند پرداخت غرامت ها ادامه دارد.

۱۳۹۳/۹/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...