نسخه چاپی

نكاتی برای ورزش در فصل سرما

برای سوزاندن كالری در فصل‌های سرد و انجام ورزش‌هایی كه به بدن آسیب نزنند باید ورزش‌هایی كه برای این فصل‌ها مناسب‌تر هستند را شناخت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ورزش کردن در فصل سرما نیازمند مراقتب‌های خاصی است تا بتوانیم بدن را گرم نگه داریم و از بروز آسیب جلوگیری کنیم. توصیه‌های زیر برای ورزش در فصل سرما مناسب است:

۱- ورزش‌هایی که در هوای سرد انجام می‌شوند نیازمند تمرین هستند. این ورزش‌ها می‌توانند قدرت و تعادل ماهیچه‌ها را افزایش دهند. قرار گرفتن در هوای سرد چربی‌های اضافه بدن را می‌سوزاند زیرا بدن تلاش می‌کند تا خود را گرم کند. اسکی بر روی عضلات شکمی کار می‌کند و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. ۶ ساعت اسکی باعث سوزاندن حدود ۳ هزار کالری می‌شود. این میزان معادل سوزاندن نیم کیلو چربی خالص است. قبل از انجام این ورزش‌ها حتما تمرین کنید و بدن را آماده کنید.

۲- انجام سه کار ساده به شما بسیار کمک می‌کند. منظم ورزش کنید. وزنه بزنید و بدوید. دویدن توانایی قلبی – عروقی را افزایش می‌دهد و کالری‌سوز است. می‌توانید به هنگام دویدن زمان بگیرید.

۳- بپرید. ورزش‌های شدید همچون طناب زدن باعث سوزاندن کالری در زمان کوتاه می‌شوند. طناب زدن در هر دقیقه باعث سوزاندن ۱۱ کالری می‌شود. اگر با شدت و سرعت بیشتری طناب بزنید تا ۲۰۰ کالری در دقیقه خواهید سوزاند. یک قهرمان ماراتن درباره طناب زدن می‌گوید این ورزش برای بچه‌ها نیست و می‌توان میزان فعالیت آن را با بسکتبال و دو و دوچرخه‌سواری مقایسه کرد. اگر در هر جلسه ورزش قدرتی خود ۳ بار و هر بار ۱۰ دقیقه طناب بزنید ۶۰۰ کالری بیشتر می‌سوزانید. طناب زدن ورزش آسان و کم‌هزینه است. این ورزش را می‌توان حتی در سفر نیز انجام داد.

۴- هرچقدر سن بیشتر می‌شود بدن عضلات بیشتری را از دست می‌دهد و کالری کمتر می‌سوزاند. بهتر است فکری برای افزایش عضلات بدن بکنید. یکی از بهترین راه‌ها وزنه زدن است. با این کار فیبرهای ماهیچه‌ای تحریک می‌شوند تا خود را ترمیم کنند و ماهیچه‌های بیشتری بسازند.

۵- در روزهای سرد تمایل بیشتری به نشستن در خانه و تماشای تلویزیون وجود دارد. بهتر است هنگام تماشای تلویزیون ننشینید، دمبل بزنید می‌توانید با دمبل‌های ۵ کیلویی یا ۱۰ کیلویی شروع کنید. می‌توانید حرکاتی مانند نرمش‌های پا و دست نیز به هنگام تماشای تلویزیون انجام دهید.

۶ – در فصل سرما می‌توانید از کلاس‌های ورزشی که داخل سالن انجام می‌شوند استفاده کنید. معمولا ورزش‌هایی مانند یوگا برای این فصل مناسب هستند. انجام یوگا در سالن‌های گرم باعث افزایش استقامت بدن می‌شود و انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهند. یوگا تاثیر زیادی بر کاهش افسردگی دارد. یوگا باعث افزایش قدرت و آگاهی بیشتر از تنفس می‌شود.

۷- دویدن ورزشی است که باعث ترشح آندروفین می‌شود. آندروفین مانند یک مسکن عمل می‌کند و آرامش و احساس سرحالی ایجاد می‌کند. دویدن ورزشی مناسب برای مقابله با افسردگی ناشی از فصل‌های سرد است. برای دویدن برنامه‌ زیر را انجام دهید. اول بدن را گرم کنید، کمی راه بروید و به مدت ۳ دقیقه سریع بدوید. پس از ۲ دقیقه با شدت زیاد راه بروید و بعد از آن دو دقیقه آرام بدوید. به مدت ۱۰ دقیقه این روند را تکرار کنید و در آخر با ۲ دقیقه پیاده‌روی آرام بدن را خنک کنید.

۱۳۹۳/۹/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...