نسخه چاپی

ایران و تركیه به توافق رسیدند

معاون حمل ونقل اداره كل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: پس از كش و قوس های فراوان پلمپ مخازن سوخت كامیون های ترك لغو شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، بهزاد برقی با اعلام این خبر اظهارداشت: مشکل از جایی آغاز شد که پس از قانون ‌شکنی کشور ترکیه با دو بار افزایش غیرقانونی عوارض عبور از مرز برای کامیون‌‌های ایرانی، به درخواست کشور ترکیه مقرر شد مخازن سوخت کامیون‌های ترکیه در مرز ایران پلمپ شود.

وی ادامه داد: در این راستا کامیون‌ های ترکیه ‌ای باید با باک پر از سوخت وارد ایران می شدند و در حین عبور هم اجازه سوخت ‌گیری نداشتند تا زمانی که از مرز ایران خارج شوند.

برقی یاد آور شد: البته پلمپ مخازن سوخت به درخواست کشور ترکیه صورت گرفت و این امر در کشور ایران اجرایی شد اما طرف ترک انتظار اجرایی شدن این موضوع را نداشت دوباره اعتراض ها و بروز مشکلات برای کامیون های دو طرف ادامه پیدا کرد.

وی افزود: صف های طولانی کامیون های دو طرف در مرزهای ایران و ترکیه از مهمترین مشکلاتی بود که این موضوع موجب شده بود تا اینکه هفته جاری پس از حضور معاون وزیر راه و بنادر ترکیه در تهران و انجام مذاکرات مشکل پلمپ مخازن سوخت کامیون های ترک از طرف ایران لغو شد.

معاون حمل ونقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی با اعلام اینکه هم اکنون کامیون های کشور ترکیه می توانند بدون پلمپ مخازن سوخت خود تردد کنند اظهارداشت: در جلسات طرف هفته در تهران و مذاکرات صورت گرفته پلمپ مخازن سوخت کامیون های ترک لغو شد اما اخذ عوارض در دو طرف از کامیون ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: هر چند پلمپ مخازن سوخت کامیونهای ترک مورد توافق کشور ترکیه نیز بود اما این کشور در راستای منافع بشتر کشور خود اعلام کرده بود ایران بدون توافق قبلی این اقدام را کرده است که با لغو پملپ مخازن سوخت کامیون های ترک بخشی از مشکلات هم اکنون حل شده و امروز مرز باز بود و تردد کامیون های دو طرف ادامه دارد.

۱۳۹۳/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...