نسخه چاپی

نیروی دریایی دفاعی مشترك برای مقابله با ایران

"هدف از تشكیل این دو نیرو مهار كردن دشمن منطقه‌ای این شورا، یعنی ایران، و همچنین مهار كردن گروه‌های مسلح در منطقه است."

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه، ۱۸ آذر، بر سر تشکیل یک نیروی دریایی دفاعی مشترک توافق کردند.



به گزارش رادیو فردا به نقل از آسوشیتدپرس، این کشورها که روز سه‌شنبه برای نشست سالانه خود در دوحه، پایتخت قطر، گرد هم آمده‌ بودند علاوه بر این تصمیم گرفته‌اند تا یک نیروی پلیس ضد تروریستی مشترک نیز تشکیل بدهند.



شبکه خبری الجزیره می‌نویسد: «هدف از تشکیل این دو نیرو مهار کردن دشمن منطقه‌ای این شورا، یعنی ایران و همچنین مهار کردن گروه‌های مسلح در منطقه است.»



آسوشیتدپرس نیز می‌نویسد: «نیروی دریایی خلیج فارس قرار است به عنوان عامل بازدارنده‌ای علیه ایران عمل کند.»



بنابر گزارش‌ها، مقر اصلی نیروی دریایی مشترکی که قرار است تشکیل شود، بحرین خواهد بود.



بحرین هم‌اینک محل استقرار ناوگان پنجم ایالات متحده آمریکا است و به تازگی اعلام شد که بریتانیا نیز سرگرم تأسیس یک پایگاه دریایی ۲۳ میلیون دلاری و دائمی در بحرین است که میزبان رزم‌ناوها و ناوهای هواپیمابر بریتانیایی خواهد بود.



کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز سه‌شنبه در مورد تشکیل یک نیروی مشترک پلیس به نام "پلیس شورای همکاری خلیج[فارس]" (GCC-POL) نیز توافق کردند، نیرویی که وزیر خارجه قطر آن را مشابه با پلیس بین‌الملل، اینترپل، اما در محدوده کشورهای عضو این شورا توصیف کرده‌ است.



این نیروی پلیس قرار است همکاری کشورهای عرب خلیج فارس علیه تروریسم را بهبود بخشیده، با قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی و جرم‌های سایبری نیز مقابله کند.

۱۳۹۳/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...