نسخه چاپی

اوباما فقط به خبرنگاران زن پاسخ داد!

اوباما در مصاحبه خود برای نخستین بار ترجیح داد فقط به پرسش‌های خبرنگاران زن پاسخ دهد. "جاش ارنست" سخنگوی كاخ سفید گفت این مساله تعمدی بوده و هدف آن برجسته‌ساختن نقش خبرنگاران زن در پوشش تحولات كاخ سفید بوده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم "ژروم کارتیلیه" نوشت: باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سپری‌کردن سالی دشوار که در راس آن شکست حزب وی در انتخابات میان‌دوره ماه گذشته بود انتظار می‌رفت روز جمعه در مصاحبه خبری پایان سال خود اندکی خم به ابرو بیاورد. اما وی هرگز چنین نبود.

وی در گفتگو با خبرنگاران گفت: پر از انرژی هستم و درباره آینده هیجان‌زده‌ام.

اوباما درباره قوی‌ترشدن اقتصاد آمریکا، گشایش غیرمنتظره دیپلماتیک با کوبا و اصطلاحات یکجانبه خود در نظام سلامت آمریکا سخن گفت.

وی گفت با هر مقیاسی نگاه شود، رشد دوباره آمریکا امری واقعی است.

این مصاحبه چند ساعت پیش از آن انجام شد که وی برای تعطیلات با خانواده خود راهی هاوایی شود.

وی گفت کشورش اکنون موقعیت بهتری نسبت به گذشته دارد.

اوباما افزود سال ۲۰۱۴ بهترین سال در دو دهه گذشته از نظر کاهش بیکاری بوده است.

اوباما عمدا مصاحبه خود را در فضایی از خوشبینی برگزار کرد و طی آن هیچ اشاره‌ای به گفتگوهای هسته‌ای با ایران یا گزارش مناقشه‌انگیز سیا درباره رفتار بی‌رحمانه با متهمان تروریسم بعد از ۱۱ سپتامبر نکرد.

وی گفت: در مصاحبه سال گذشته گفتم ۲۰۱۴ سال اقدام و پیشرفت برای آمریکا خواهد بود و همین طور هم شد.

اما اوباما در دو سال پایانی ریاست خود هنگام تعامل با کنگره دیگر کار آسانی نخواهد داشت. در عین حال، اوباما تا چند هفته پیش فردی مردد به نظر می‌رسید که وضعیتی را که موجب پیروزی وی در انتخابات شد از دست داده است. اما وی اکنون به نظر تغییر یافته و به خاطر مسایلی چون تغییرات آب‌وهوا، مهاجرت و نیز تغییر تاریخی در سیاست آمریکا در قبال کوبا با انعطاف عمل کرده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: وی با خبرنگاران شوخی می‌کرد. وی وعده داد به خاطر هک‌شدن سایت سونی‌پیکچرز با کره شمالی برخورد خواهد کرد و در عین حال، در اظهاراتی طولانی از تصمیم خود به آشتی با هاوانا دفاع کرد.

وی در عین حال گفت قصد سفر فوری به کوبا را ندارد.

اوبامای ۵۳ساله در عین حال به گفتگوی تلفنی خود با رائول کاسترو ۸۳ساله اشاره کرد و گفت به مدت ۱۵ دقیقه موضع واشنگتن را توضیح داده و سپس از طولانی‌شدن کلام عذرخواهی کرده است.

وی گفت کاسترو با مطایبه پاسخ داد: "نگران نباش، شما هنوز جوان هستی و هنوز برای شکستن رکورد فیدل کاسترو وقت داری. وی یک بار هفت ساعت پشت سر هم صحبت کرد."

اوباما همچنین در این مصاحبه برای نخستین بار ترجیح داد فقط به پرسش‌های خبرنگاران زن پاسخ دهد. "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید گفت این مساله تعمدی بوده و هدف آن برجسته‌ساختن نقش خبرنگاران زن در پوشش تحولات کاخ سفید بوده است.

۱۳۹۳/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...