نسخه چاپی

دانش‌آموزان اردبیلی خانه‌نشین شدند

به دنبال بارش سنگین برف و برودت هوا برای سومین روز متوالی دانش‌آموزان اكثر شهرها، مناطق و نواحی استان اردبیل تعطیل و خانه‌نشین شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در اطلاعیه‌ای که صبح امروز آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد به دنبال بارش برف و سرما و برودت هوا کلیه مقاطع تحصیلی در اردبیل، ارشق، انگوت، جعفرآباد، سرعین، گرمی، لاهرود، مشگین‌شهر، نیر، نمین و هیر در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه در شهرهای بیله‌سوار، خلخال و کوثر نیز در نوبت صبح مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی تعطیل است.

آموزش و پروش استان اردبیل همچنین اعلام کرد آزمون علمی عملی دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین آزمون علمی کاربردی دانش‌آموزان کار و دانش براساس زمانبندی تعیین شده ساعت 10 صبح امروز برگزار می‌شود و این آزمون لغو نشده است.

همچنین دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اعلام کرد کلیه کلاس‌های این دانشگاه و آموزشکده فنی و زیرمجموعه آن امروز در اردبیل تعطیل است و در مشگین‌شهر نیز بر اساس اطلاعیه‌ای که دانشگاه آزاد صادر کرده کلاس‌هایی که قرار بود برگزار شود، لغو شده است.

اردبیلی‌ها‌ شب یخبندانی را سپری کردند

اما به دنبال بارش برف و قطع شدن این بارش‌ها از دیشب برودت هوا و یخبندان در شهرهای مختلف استان اردبیل حاکم شده به طوری که در سرعین، اردبیل و نیر در سردترین شب زمستانی اهالی با منفی 15 درجه شب و روز خود را سپری کردند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیشترین بارش برف با 70 سانتی‌متر از گرمی و بیشترین بارش باران نیز از شهرستان بیله‌سوار با 70 میلی‌متر گزارش شده است.

با حاکم شدن این وضعیت جوی که تا 2 روز آینده نیز ادامه خواهد داشت تا پایان هفته هیچ‌گونه پدیده خاص جوی رخ نخواهد داد.

۱۳۹۳/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...