نسخه چاپی

قطار تهران ـ مشهد برقی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: باید در كشور 5 هزار كیلومتر شبكه آزادراهی داشته باشیم كه در حال حاضر 2360 كیلومتر شبكه آزادراهی داریم.

به گزارش نما به نقل از فارس، عباس آخوندی عصر امروز در مراسم افتتاح آزاد راه قم ـ گرمسار اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم از همه کسانی که در راستای به سرانجام رسیدن این پروژه همکاری داشتند تقدیر کنم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در شرایط بسیار سخت به سرانجام رسید اظهار کرد: امروز یکی از پروژه‌‌های بسیار مهم و شریانی که جنوب را به شمال وصل می‌کند به بهره‌برداری رسید. در ادامه این پروژه دو پروژه بسیار بزرگ شامل ادامه این پروژه حرم تا حرم را آغاز کرده‌ایم و قطعه بعدی این آزاد راه به طول 200 کیلومتر را آغاز خواهیم کرد و این مسیر آزادراهی پس از تکمیل قطعه پایانی بزرگترین مسیر آزادراهی کشور خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در تقاطع چرمشهر پروژه 164 کیلومتر آزاد راه آغاز شده است و این پروژه چرمشهر را به آبیک قزوین وصل می‌کند و کمربندی بسیار بزرگی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم شبکه آزادراهی کشور را تکمیل کنیم. باید در کشور 5 هزار کیلومتر شبکه آزادراهی داشته باشیم و در حال حاضر 2360 کیلومتر شبکه آزادراهی داریم.

آخوندی ادامه داد: در این سفر عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان آغاز شد و با بازنگری که در مسیر صورت گرفت فرودگاه به تهران و قم وصل می‌شود.

وی برقی کردن قطار تهران مشهد را مورد توجه قرار داد و گفت: سرعت این قطارها 200 کیلومتر است و با اجرایی شدن این پروژه ظرفیت انتقال به 35 میلیون نفر افزایش می‌یابد.

۱۳۹۳/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...