نسخه چاپی

نیویورك تایمز: نتانیاهو دچار توهم شده است

روزنامه نیویورك تایمز در سرمقاله ای ضمن بررسی بیانیه سوییس درباره تفاهم مقدماتی حاصل شده میان ایران و گروه 1+5 در هفته گذشته، تاكید كرد كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره مذاكرات هسته ای دچار توهم شده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این روزنامه آمریکایی نوشت: در هیچ مذاکره ای امکان ندارد سازش وجود نداشته باشد و نخست وزیر اسراییل دچار توهم شده و تصور می کند می تواند شروط مورد نظر خود را بر توافق هسته ای ایران دیکته کند.

نیویورک تایمز افزود: 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر اسراییل در مورد توافق هسته ای ایران و مخالفت با آن؛ بیش از حد مته به خشخاش می گذارد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، رژیم صهیونیستی روز دوشنبه شروط جدیدی را برای حصول یک توافق که به زعم نخست وزیر آن رژیم 'توافقی خوب' است، مطرح کرد.

'شروط مطرح شده توسط نتانیاهو بطور کلی غیرواقع بینانه اند و چنانچه اسراییل بر روی آنها پافشاری کند؛ یقین داشته باشد نه تنها توافقی خوب بدست نخواهد آمد بلکه اصلا توافقی در کار نخواهد بود.'

نیویورک تایمز نوشت: وی (نتانیاهو) تصور می کند تنها اوست که می تواند شروط توافق را دیکته کند؛ در توافقی که بعد از 18 ماه مذاکره بدست آمد، تنها ایران و آمریکا نبودند که درگیر آن بودند، بلکه کشورهای انگلیس، فرانسه؛ آلمان؛ روسیه و چین هم در آن حاضرند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای آنکه رفتار خود را معقول جلوه دهد، یکشنبه شب در مصاحبه با شبکه خبری 'ان بی سی نیوز NBC News' طی سخنانی گفت: 'قصد من از بین بردن یک توافق نیست بلکه می کوشم یک توافق بد را بکشم'.

روزنامه آمریکایی نوشت: اما نتانیاهو هیچ راهکاری برای یک توافق که به زعم وی توافقی خوب است، عرضه نکرد و با همه این اوصاف، چارچوبی که (در لوزان) بدست آمده به نحوی خارق العاده جامع است.

نیویورک تایمز در ادامه تصریح کرد: در هیچ مذاکره ای امکان ندارد سازش و مصالحه ای وجود نداشته باشد. بدیهی است مطلوب ترین حالت ممکن این است که هیچ اثری از برنامه هسته ای ایران برجای نماند و همه چیز آن قلع و قمع شود. اما خوب می دانیم که هرگز چنین وضعیتی اتفاق نخواهد افتاد. دلیل آن روشن است، دانش فنی ایران هرگز محو شدنی نیست.

این روزنامه افزود: 'رهبران ایران هرگز توافقی را که در آن تنها تولید انرژی و مقاصد پزشکی در استفاده از انرژی هسته ای مورد نظر قرار گرفته باشد، نخواهند پذیرفت.'

۱۳۹۴/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...