نسخه چاپی

خطر جدی كمبود آب در كمین پایتخت نشینان

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: نمره مدیریت شهری تهران با توجه به ضعف های فراوان در سیستم حمل و نقل عمومی و آلودگی شدید هوا، كامل نیست.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، سید مهدی هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه شبکه مترو و ناوگان اتوبوسرانی جزو مطالبات مهم مردم پایتخت است اما متاسفانه با توجه به نبود حمایت از سوی دولت ، شهرداری در این زمینه نتوانسته آنچنان که شایسته است خدمات ارائه دهد و همین مساله از نمره عملکرد مدیریت شهری کاسته است.
وی افزود: آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی و کمبود آب در اثر خشکسالی و آلودگی آن جزو مهمترین مواردی است که باید از سوی مسوولان شهری و دولتی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در چند سال گذشته شاهد کمترین توفیق در کاهش و کنترل این موارد بوده ایم.
هاشمی تصریح کرد: از دولت و مدیریت شهری می خواهیم توجه ویژه ای به بخش حمل و نقل عمومی، درون شهری، ریلی و... داشته باشد.

وی اظهار داشت: همچنین دستگاه های اجرایی باید برخورد جدی با دارندگان وسایل نقلیه آلاینده داشته و نوسازی ناوگان حمل و نقل و خروج خودروهای فرسوده را در راس کارهای سال ۹۴ خود قرار دهند.
وی بیان کرد: دولت باید این موارد را با جدیت بیشتری دنبال کند زیرا در قبال این شهر و شهروندان تهرانی مسوول است.

وی بیان کرد: حمل و نقل و محیط زیست ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با یکدیگر دارند اما متاسفانه در این مدت مورد توجه جدی قرار نگرفته اند و باید اعلام کنم که هر روز مردم پایتخت مقادیر فراوانی سم استنشاق می کنند در حالی که اصلا شایسته این عزیزان نیست.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان ، سالمندان و جانبازان یا بیماران تنفسی هر روزه با مشکلات فراوانی در این شهر مواجه شده و متاسفانه به سمت مرگ خاموش و تدریجی حرکت می کنند.
هاشمی گفت: بنده به عنوان یکی از شهروندان تهرانی مبتلا به بیماری بوده و استشمام هوای آلوده پایتخت بر روی سلامتم تاثیر منفی می گذارد حال باید از مسوولان پرسید در قبال نسل خردسال، نوجوان و سالمند چه اقداماتی انجام داده اند؟ آیا آنها به عنوان شهروندان حق نداریم در هوای سالم تنفس کنیم؟

وی عنوان کرد: مساله حمل و نقل عمومی تاثیر مستقیم بر روی میزان مواد آلاینده و افزایش آلودگی شهرمان دارد زیرا متاسفانه وقت زیادی از مردم تهران در ترافیک های طولانی تلف می شود و این عزیزان هوای به شدت آلوده را استنشاق می کنند.

هاشمی گفت: کمبود آب در پایتخت از جمله دیگر موارد مهم است که دولت هرچه سریعتر باید برای آن راهکاری اتخاذ کند زیرا در چند ماه آینده و با گرم تر شدن هوا شاهد کمبود محسوس این ماده مهم حیاتی خواهیم شد بنابراین از اکنون که در ابتدای سال قرار داریم باید تمهیدات مناسب اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: تهران روزانه پذیرای تعداد فراوانی از هموطنان از سراسر کشور است بنابراین باید به مشکلات آن و راهکارهای حل آن نگاهی فرا ملی شود اما متاسفانه به دلیل باور غلطی که تهران دارای امکانات فراوان است، شاهد ادامه دار شدن روند مشکلات این کلانشهر هستیم.

۱۳۹۴/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...