نسخه چاپی

ام اس بیشتر گریبان خانم ها را می گیرد

كرمانپور گفت: بیماری ام‌اس در میان خانم‌ها سه برایر بیشتر از آقایان دیده می‌شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین کرمانپور، رئیس انجمن ام‌اس گفت: شیوع ام‌اس در کشور نسبت به سالهای قبل افزایش یافته و این نسبت در بین خانم‌ها و آقایان نیز تغییر پیدا کرده است. بیماری ام‌اس سه برابر بیشتر در بین خانم‌ها نسبت به آقایان دیده می‌شود.

وی در خصوص علت عمده شیوع ام‌اس اظهار داشت: بیماری ام‌اس یک بیماری ناشناخته محسوب می‌شود و علت مشخصی برای بروز آن وجود ندارد اما بنابر تحقیقات دانشمندان رابطه مستقیمی بین بیماری ام‌اس و مدرنیته دیده می‌شود.

رئیس انجمن ام‌اس ادامه داد: هر چه افراد در مناطق مدرن تر و کم‌آفتاب‌تر زندگی کنند میزان ابتلای آنان به ام‌اس بیشتر است. این مسئله در روستاها کمتر وجود دارد. همچنین بر اساس تحقیقات قشرهای متوسط به بالا بیشتر به ام‌اس مبتلا می شوند.

کرمانپور با اشاره به استثنای ابتلا به ام‌اس در دنیا عنوان کرد: بیماری ام اس تنها در کشور ژاپن به میزان کمتری وجود دارد این کشور جزء کشورهای مدرن و آفتاب گیر محسوب می‌شود در کشورهای اروپایی و مناطقی که از مدار استوا دورتر هستند تعداد بیشتری به ام‌اس دچار می‌شوند این مسئله در کشورهای اسکاندیناوی، سوئد، انگلیس و فرانسه بیشتر است.

وی اظهار داشت: میزان بیماری ام‌اس بین خانم‌ها در کشورهای اروپایی ۳ تا ۴ برابر آقایان است و در این کشورها افراد نسبت به کشور ما ۲ برابر بیشتر به بیماری ام‌اس مبتلا می‌شوند.

۱۳۹۴/۲/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...