نسخه چاپی

بحران شدید آب در بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینكه اولویت در اختصاص اعتبارات شهرستان‌ها به آب است، گفت: هیچ اولویت و ضرورتی جدی‌تر از تامین آب مردم نیست.

به گزارش نما، سیدمحمدحسن باستی صبح امروز در نشست با مدیران آبفای استان بوشهر به هدف از برگزاری این جلسه پرداخت و اظهار داشت: انگیزه تشکیل این جلسه برای این است که واقعیت‌های آب استان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه از مدیران مجموعه آب استان بوشهر توقع و انتظار است که آب مورد نیاز مردم را تامین و توزیع کنند، ادامه داد: هرآنچه از واقعیات در حوزه شهرستان‌هاست مدیران و همه باید بدانند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه همه باید انتظارات در حوزه شهرستان‌ها و بخش‌ها و هرآنچه به عنوان واقعیت انکارناپذیر است در جریان قرار بگیرند، افزود: روزی نیست که از طریق فرمانداران در جریان مسئله آب شهرستان‌ها قرار نگیریم.

باستی با تاکید بر اینکه واقعا در بحران آب هستیم اما نمی‌دانیم با کدام ادبیات بگوییم که پذیرفته شود، بیان داشت: پیگیری‌هایی که با وزیر نیرو، استاندار و مسئولان مربوط به آب داریم با هیچ حوزه دیگری نداریم.

وی یادآور شد: همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها باید به سمت این باشد که آنچه در سطح استان به عنوان مشکل است تبعات آن به حداقل رسیده و مشکلات آن حل شود و رسیدن به آن در گرو عملکرد ماست.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ما در بحث تامین آب مردم همه تلاش‌ها را معطوف آن کرده‌ایم گفت: از همه ابزارهای مدیریتی برای این کار استفاده کردیم و از اعتبارات دیگر زدیم و به آب دادیم.

باستی با بیان اینکه امتیاز و اعتبار از وزیر گرفته‌ایم تا بخشی از مشکلات آب حل شود، ادامه داد: مدیران حوزه آب استان همه تلاش‌های گذاشته‌اند تا مشکلات کم شود.

وی با اشاره به اینکه حداقل 7 واحد آب‌شرین‌کن 10 هزار مترمکعب با معاون وزیر برای استان تصویب کردیم، بیان کرد: امسال 2 دستگاه آب‌شیرین‌کن 10 هزار مترمکعب در شهرستان‌های بوشهر و کنگان به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه قابل پذیرش نیست که ما 37 درصد هدررفت آب داشته باشیم، گفت: 7 هزار انشعاب غیرقانونی در بوشهر و برازجان است که در مجموع استان 10 هزار انشاع غیرقانونی وجود دارد.

باستی با تاکید بر اینکه برای انشعاب‌های غیرقانونی باید فکری شود، ادامه داد: با این حجم انشعاب غیرقانونی 50 هزار نفر آبخور به شبکه اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این خصوص باید جلسه‌ای با حضور شورای تامین برگزار شود، افزود: باید با انشعابات غیرمجاز برخورد شود زیرا اعمال قانون برای همه اجتناب‌ناپذیر است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از شهرستان‌ها انشعاب 5/1 و 2 اینچ در کارهای کشاورزی استفاده می‌کنند در حالی که آب شرب است، اظهار کرد: با این موارد نیز باید برخورد قاطع شود.

باستی با تاکید بر اینکه در حوزه شهرستان و در مدیریت شرب و غیرشرب باید وارد شد، خاطرنشان کرد: در شهرهای گناوه 4 هزار مترمکعب، دلوار 120 مترمکعب و چغادک 210 مترمکعب آب شرب به فضای سبز می‌رود که این خود ظلم آشکار است.

وی با اشاره به اینکه به جای اینکه ظرفیت‌ها را تبدیل به فرصت کنیم اما متاسفانه با از دست دادن این ظرفیت‌ها تبدیل به تهدید شده‌اند، اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران به طور جد با این شرایط برخورد کنند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه اجازه ساخت به کارگاه‌های تیرچه بلوک و کارواش می‌دهیم در حالی که اجازه استفاده آب شرب نیز دارند، اضافه کرد: با این موارد نیز باید برخورد و جلوگیری شود و نباید همه انتظارات را حوزه آب داشت.

باستی با تاکید بر اینکه آب همین اندازه بیشتر نداریم و همین است که داریم، یادآور شد: در این موارد عذری از شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی نمی‌پذیریم.

وی با اشاره به اینکه اولویت در اختصاص اعتبارات شهرستان‌ها به آب است، تاکید کرد: هیچ اولویت و ضرورتی جدی‌تر از تامین آب مردم نیست.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرایط استان بوشهر با بقیه استان‌ها متفاوت‌تر است، گفت: سرانه استفاده از آب در استان بوشهر حدود 2 برابر از سرانه کشور است.

۱۳۹۴/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...