نسخه چاپی

امیرعبداللهیان در پاسخ به اتهام‌زنی بحرین به كشورمان؛

بحرین به جای فتنه‌گری به فكر مردم باشد

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه كشورمان، ضمن محكوم كردن انفجارهای تروریستی اخیر در بحرین، به اتهام وزیر خارجه این كشور مبنی بر نقش كشورمان در این حوادث پاسخ داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با رسانه ملی، اظهار داشت: ادعای بحرین مبنی بر دستگیری فردی مسلح و مرتبط با ایران به هیچ وجه صحت ندارد .

وی در واکنش به انفجار اخیر در «ستره» بحرین و ادعای وزیر خارجه این کشور مبنی بر اینکه داعش سنی و شیعه سرشت واحدی دارند و ایران در پشت این اقدام قرار دارد، گفت: اقدام تروریستی اخیر در بحرین را قویاً محکوم می‌کنیم.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه گفت: انتشار این خبرسازی آن هم در آغاز سفر سازنده و مثبت منطقه ای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که حامل بهترین پیام ها برای منطقه است و تداوم اتهامات علیه ایران، کاملاً هدفمند صورت می‌گیرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: متاسفانه رفتار طایفی برخی عناصر افراطی در درون حکومت بحرین و توهین عامدانه آنان به اعتقادات مذهبی مسلمانان، منجر به ایجاد فاصله عمیق میان حکومت و مردم شده است .

وی تأکید کرد: به وزیر خارجه بحرین نصیحت می‌کنیم که به جای تحریک و تشویق فتنه مذهبی در این کشور و منطقه، به ایفای نقشی مثبت و سازنده در قبال امنیت جمعی منطقه و ایجاد آشتی ملی میان حکومت و مردمش بیاندیشد .

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه تهران صرفاً از راهکار سیاسی در قبال بحرین حمایت می‌کند، هشدار داد: ادامه سرکوب‌ها، نقض سیستماتیک حقوق بشر و تشدید فضای امنیتی در این کشور اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند.

۱۳۹۴/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...