نسخه چاپی

عذاب وجدان كانادایی برای پناهجویان سوری

بنیادهای اقتصادی و مالی كانادا پس از مرگ تاثر برانگیز خانواده "آیلان (آلان) كردی" خانواده كودك 3 ساله اهل كوبانی در ساحل شهر بدروم تركیه ، برای جمع آوری كمك های مالی به پناهجویان سوری بسیج شده اند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه کانادایی " گلوب اند میل" بانک ها و موسسات بزرگ کانادایی از زمان مرگ آلان کردی بیش از 1 میلیون دلار برای کمک به پناهجویان سوریه ای جمع آوری کرده اند.

خانواده آیلان کردی از دولت کانادا درخواست پناهندگی کرده بودند اما این کشور در ژوئن سال جاری این درخواست را رد کرده بود. " تیما کردی" عمه آلان از 20 سال پیش در ونکوور کانادا اقامت دارد.

پس از مرگ آیلان دولت کانادا اعلام کرد به عبدالله کردی پدر داغدیده آیلان پناهندگی می دهد اما پدر آیلان اعلام کرد دیگر نمی خواهد به کانادا برود.

از زمان مرگ آیلان کردی فشار زیادی روی دولت کانادا و سیاست های مهاجرتی دولت راستگرای این کشور در جذب پناهجویان جنگی خاورمیانه وارد آمده است و افکار عمومی این کشور به خاطر این مساله که درخواست مهاجرت خانواده کردی توسط وزارت مهاجرت کانادا رد شده بود، ناراحت اند.

"کریس الکساندر "وزیر مهاجرت کانادا پس از ماجرای مرگ آیلان کردی به طور موقت از کار تعلیق شده است تا دلیل رد درخواست پناهندگی خانواده کردی بررسی شود.

بانک های بزرگ کانادا از جمله " تورنتو دومینیون بانک "، "رویال بانک آو کانادا"، "بانک آو نوا اسکوتیا"، " کانداین ایمپریال بانک آو کامرس " و " بانک آو مونتریال" روی هم رفته بیش از 1 میلیون دلار کمک در اختیار صلیب سرخ قرار داده اند.

از سوی دیگر شرکت های " ایر کانادا" ، "سودکسو"و "مک کارتی" نیز مبالغی را به منظور اسکان دادن و کمک کردن به خانواده های پناهجوی سوری که از این پس به این کشور مهاجرت خواهند کرد اختصاص داده اند.

پریسیل لبلانک" مدیرشرکت " ایر کانادا" درباره کمک شرکت متبوعش به پناهجویان کانادایی گفت:" ما معتقدیم دولت کانادا باید برای کمک به پناهجویان درهای خود را به روی آنها بگشاید. ما خودمان کشوری هستیم که بنایمان روی مهاجرت بوده است و باید عاطفه و محبت خودمان را به پناهجویان نشان دهیم."

بر اساس محاسبات دولت کانادا هر خانواده 4 نفره پناهجو به طور میانگین هزینه ای سالانه 27 هزار دلار برای دولت این کشور در بر خواهد داشت.

دولت محافظه کار استفن هارپر نخست وزیر کانادا تحت فشار قرار دارد نا درصدی از پناهجویان سوری را بپذیرد و مقاومت در برابر این انتظار پس از مرگ تاثر برانگیز آیلان برای دولت اوتاوا سخت شده است.

"مایکل بّچ" مدیر یک موسسه خیریه در کانادا می گوید مردم کانادا بر خلاف میل شان به دلیل مشکلات مالی نخواهند توانست پذیرای پناهجویان سوری شوند چون هزینه اقامت هزاران پناهجو بسیار بالاست. او می افزاید مساله مالی مهم ترین مانع در این زمینه است.

بر اساس آمارها دولت کانادا تا ماه آگوست سال جاری میلادی (یک ماه پیش) تنها اندکی بیش از هزار پناهجوی سوری را پذیرفته است.

دولت استفن هارپر نخست وزیر کانادا در پذیرش اولویت های مهاجرت از کشورهای جنگ زده خاورمیانه بیشتر در تلاش است اقلیت های مذهبی غیر مسلمان را بپذیرد.

نخست وزیر کانادا پس از انتشار تصویر آیلان کردی در نطقی اعلام کرد کشورش آماده است تعداد بیشتری از پناهجویان جنگی را از خاورمیانه بپذیرد.

۱۳۹۴/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...