نسخه چاپی

پیام كرملین به كاخ سفید: هیچ جایگزینی برای نظام اسد نیست

سخنگوی كرملین اعلام كرد كه مسكو تلاش‌های صورت گرفته برای تحمیل تصمیم بر مردم سوریه و آینده این كشور از سوی جناح‌های خارجی را غیرقابل قبول می‌داند.

به گزارش نما به نقل از انتخاب، دمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد، از نظر مسکو، تلاش‌هایی که از سوی جناح‌های خارجی برای تحمیل تصمیم‌هایی درباره آینده سوریه بر این کشور صورت می‌گیرد، قابل قبول نیست.

وی به خبرنگاران گفت: از نظر ما تحمیل تصمیم‌ها از سوی جناح‌های خارجی بر مردم سوریه امری است که نه تنها نمی‌توان آن را پذیرفت بلکه در عین حال خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه بارها تاکید کرده که تصمیم‌گیری در مورد آینده سوریه باید بر عهده مردم این کشور باشد.

پسکوف همچنین خاطرنشان کرد که بان‌ کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در مورد تحولات سوریه همین موضع را دارد.

سخنگوی کرملین اعلام کرد که هیچ جایگزینی برای دولت سوریه جهت تضمین امنیت و وحدت کشور و مقابله با داعش نیست.

دیمیتری پسکوف ضمن تاکید بر اینکه هیچ جایگزینی برای دولت مشروع سوریه جهت تضمین امنیت و وحدت کشور و مقابله با داعش نیست انتقادات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره استراتژی روسیه در سوریه را رد کرد.

وی تاکید کرد که این انتقادات جدید نیست و مسکو پیش از این نیز چنین انتقاداتی را شنیده است.

مسکو تاکید کرده است که اتخاذ تصمیمات از خارج برای مردم سوریه غیرقابل قبول و خطرناک است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما بر همکاری با روسیه جهت ایجاد تحول سیاسی در سوریه حساب باز می‌کنیم.

از سوی دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در سخنانی گفت که برلین و کشورهای دیگر در غرب اروپا علاوه بر آمریکا نیاز به همکاری با روسیه برای حل بحران سوریه دارند.

اظهارات مرکل پیش از نشست وزرای خارجه آلمان، روسیه، فرانسه و اوکراین در برلین ایراد شد و فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه بر ارائه کمک سیاسی قوی از استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه و طرح وی برای تشکیل گروه تماس بین‌المللی توافق کردند.

۱۳۹۴/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...