نسخه چاپی

كاهش 50 درصدی آلاینده‌های برنج ایرانی

مدیركل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از كاهش 50 درصدی آلاینده‌های مجاز برنج و چای ایرانی خبر داد.

به گزارش نما، هدایت حسینی در همایش روز جهانی غذا اظهار کرد: هم‌اکنون در دنیا در حدود 900 میلیون نفر و یا به روایتی حدود یک میلیارد نفر غذای کافی به آنان نمی‌رسد، بنابراین ما نیز باید در ایران برای رسیدن غذای کافی و سالم تلاش کنیم که این مهم در گروی سلامت زنجیره غذایی از تولیدکننده تا مصرف‌کننده است تا بتوان غذای کافی در اختیار جامعه قرار داد.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذادارو با اشاره به اهدای نشان سلامت غذا که تاکنون 12 دوره برگزار شده و امروز سیزدهمین دوره آن با اهدای این نشان به 26 محصول برگزار می‌شود، افزود: تاکنون 145 محصول نشان ایمنی سلامت غذا را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند که عالی‌ترین نشان سلامت در وزارت بهداشت به حساب می‌آید که برای ایمنی غذا ارائه می‌شود و محصولاتی که افزودنی نداشته باشند این نشانه‌های ایمنی غذا را دریافت می‌کنند.

حسینی بیان کرد: این برخی از فرآورده‌های برگزیده فرآورده‌های لبنی هستند که غنی‌شده با ویتامین D بوده و برخی تنقلات سالم نیز امروز این نشان ایمنی سلامت را دریافت می‌کنند. بنابراین برای برخی تنقلات ناسالم نیز فرآورده‌هایی مانند میوه‌های خشک را تولیدکنندگان تهیه کردند که آنها نیز نشان ایمنی سلامت دریافت می‌کنند تا مصرف سرانه اینگونه محصولات در کشور افزایش یابد.

وی به محصول برنج که یکی از بهترین محصولات ایران به حساب می‌آید اشاره کرد و افزود: با بکارگیری نظام رهگیری برای محصول برنج توانستیم 50 درصد آلاینده‌ها و مشکلات برنج تولید داخل را کاهش دهیم و این محصول نیز امروز نشان ایمنی سلامت دریافت می‌کند.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ادامه به محصول چای که یکی از فرآورده‌های مهم ایران به حساب می‌آید نیز اشاره کرد و افزود: آلاینده‌های در حد مجاز این فرآورده نیز در حدود 50 درصد کاهش یافته است و این محصول نیز امروز نشان ایمنی سلامت دریافت خواهد کرد.

مراسم روز جهانی غذا ته گرفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امسال نیز مصادف با 17 اکتبر برابر با 25 مهرماه روز جهانی غذا همزمان در ایران و کشورهای دیگر دنیا با برگزاری مراسم‌هایی گرامی داشته می‌شود. ولی مراسم امسال روز جهانی غذا در ایران به مانند غذایی شده است که پس از پخت آنقدر سرد شده که دیگر قابل مصرف نیست.

براین اساس امروز شنبه 25 مهر در سالن اجلاس سران مراسم روز جهانی غذا که با حضور سفرا، صاحبان صنایع غذایی، و مسئولان متعدد وزارت بهداشت و صنایع غذایی قرار بود طبق دعوتنامه قبلی ساعت 8 صبح شروع شود اما تا ساعت 10 صبح و پس از دو ساعت، آغاز به کار نکرده است.

به گزارش تسنیم، مسئول و میزبان اصلی روز جهانی غذا نیز سازمان صنایع غذایی ایران است.

۱۳۹۴/۷/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...