نسخه چاپی

روزانه 700 كودك به اروپا پناهنده می‌شوند

آمارهای جدید نشان می‌دهد كه بیش از 700 كودك در روز در خاك اروپا پناهنده می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است تعداد کودکانی که در کشورهای اروپایی برای پناهندگی حضور دارند در مقایسه با سال 2014 تقریبا دو برابر شده است.

صندوق کودکان ملل متحد از انگلیس درخواست کرده تا پیش از شروع زمستان و سردتر شدن هوا اقدامات بیشتری را جهت کمک به آسیب‌پذیرترین پناهنده‌ها در نظر بگیرند. همچنین درخواست شد تا حفظ کودکان از خشونت در اولویت قرار گیرد.

در یک گزارش جدید آمده است بین ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی (2015) بیش از 190 هزار کودک در اروپا به دنبال پناهندگی بوده‌اند هرچند در مدت مشابه سال قبل این تعداد 98 هزار نفر بوده است. جنگ و درگیری در برخی کشورهای خاورمیانه خانواده‌ها را مجبور کرده تا به یونان و دیگر کشورهای اروپایی مهاجرت کنند.

از هر 10 کودک در جهان یک نفر در مناطق درگیری بزرگ می‌شود. همچنین در سوریه از هر پنج کودک یک نفر مجبور است برای رسیدن به مدرسه از مناطق جنگی و درگیری عبور کند.

به گزارش روزنامه گاردین، در یمن از زمان تشدید درگیری‌ها از ماه مارس، 573 کودک کشته شده‌اند در حالی که تعداد کودکان کار در میان پناهندگان سوریه به رکورد تازه‌ای رسیده است. همچنین گزارش‌های گسترده‌ای از خشونت جنسی علیه دختران منتشر شده است.

۱۳۹۴/۸/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...