نسخه چاپی

افشین پیروانی در گفتگو با نما:

كی روش سالم است و به كارش در ایران ادامه خواهد داد

عکس خبري -کي روش سالم است و به کارش در ايران ادامه خواهد داد

مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: معتقدم باید به كیروش احترام بگذاریم و این احترام باید متقابل باشد. بهتر است دوستان از حرفهای تخریبكننده دوری كنند. كیروش سالم است و به كارش در ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش نما ،این روزها حرف و حدیث های فراوانی پیرامون تیم ملی و کی روش مطرح است، از نسبت دادن سرطان به کی روش تا دعواهای رسانه ای وغیر رسانه ای او با اهالی فوتبال. این وسط او موافقان و مخالفان فراوانی داردبحث استعفای سرمربی تیم ملی به همراه شایعه مریضی او و اتفاقات رخ داده در بازی گوام مباحثی بود که باعث شد گفتگوی کوتاه اما خواندنی با مدیر تیم ملی فوتبال ایران انجام دادیم که در ذیل می خوانید.


در مورد آخرین شرایط تیم ملی و مشکلاتی که برای بازی با گوام داشتید توضیح دهید؟
ما برای رفتن به گوام و بازی در آنجا مشکلاتی داشتیم که از طرف میزبان برایمان به وجود آمده بود و برخیها اجازه ورود یه این کشور را نداشتند. مشکلاتی نظیر آب و هوا، چمن مصنوعی و اختلاف ساعت حدود 6 ساعت کار را برای ما سختتر کرده بود. تصمیم داشتم جلسه هماهنگی پیش از بازی را ترک کنم چرا که مشکلات از ورزش و بحث فنی خارج شده و وارد سیاست شده بود.

اعتراضی بابت این کارشکنی ها به فیفا نکرده اید؟
نامه اعتراضی خودم را به مسئولان فدراسیون گوام و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردم که البته گوامیها هم نسبت به اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کردند. گاهی عصبانیت کمک میکند که بتوانیم برنامههای خود را اجرا کنیم و عصبانیت من هم برای کمک به تیم ملی بود.

اما تیم ملی این‌قدر از گوام سر تر بود که با وجود نبودن چندین و چند بازیکن هم توانستیم 6 گل به گوام بزنیم؟
توانستیم گوام را شکست دهیم اما کارشکنیهایی رخ داد که ما را اذیت کرد. در مجموع بازیکنانی از جمله حقیقی، حاجصفی، آزمون، عزتاللهی و دو تدارکاتچیمان نتوانستند ویزا بگیرند و تیم ملی را همراهی کنند. تیم میزبان با این کارها میخواست ملیپوشان ایران را از نظر روحی و روانی پایین بیاورد اما ما آنقدر پتانسیل داشتیم و بازیکن جایگزین آنقدر خوب بودند که توانستیم به پیروزی برسیم.

اخیرا شایعاتی مختلفی پیرامون کی روش است، این شایعات از کجا نشات می گیرد؟
مدتهاست که با کیروش کار میکنم و شنیدن برخی خبرها برایم جدید بود. دوستانی که شب قبل از بازی خبر از استعفای کیروش میدهند قصد کمک به تیم ملی را دارند؟ من در برنامه 90 هم برخی شایعات را تکذیب کردم. معتقدم باید به کیروش احترام بگذاریم و این احترام باید متقابل باشد. بهتر است دوستان از حرفهای تخریبکننده دوری کنند. کیروش سالم است و به کارش در ایران ادامه خواهد داد.

جایی شنیده بودم که از امکانات سخت افزاری گلایه کرده اید؟
ما مشکل زمین داریم و در روزهایی که همه دعا میکردند باران ببارد من دعا میکردم این اتفاق رخ ندهد تا زمین گل نشود و بازیکنی آسیب نبیند. اگر در گذشته کمبود امکانات داشتیم و نتیجه هم میگرفتیم این دلیل نمیشود که حالا خودمان را با آن زمان مقایسه کنیم. تیم ایران جوان شده است و بازیکنان جوان نیاز به تجربهاندوزی دارند. حدود 4 سال است که کیروش میخواهد یک مرکز تخصصی ورزشی در کنار کمپ تیم ملی راهاندازی کند اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. در کنار تیمهای بزرگ دنیا هم چنین مراکزی وجود دارد که بازیکنان قبل از ورود به زمین در آنجا از همه نظر آماده میشوند و کیروش مدتهاست که دنبال راهاندازی چنین چیزی است. ما به عنوان تیم اول آسیا در امکانات با مشکلاتی مواجه هستیم.

مرخصی سه ماهه کی روش زیاد نیست؟ و این مرخصی به تیم ملی آسیب نمی رساند؟
مرخصی کی روش همانطور که می دانید بیشتر برای درمان است،‌در ضمن وقتی لیگ تعطیل است اگر خودتان جای کیروش باشید، میمانید؟ از روزی که من آمدهام بارها از مربیان خواستم که به تمرینات تیم ملی بیاید اما تنها تارتار و ویسی درخواست من را پذیرفتند. اگر قرار است تعامل باشد اینگونه نمیتوان به هدف رسید.

صحبت آخر؟
بعد از جام جهانی آمار جوانگرایی تیم ملی ایران از همه تیمها بهتر است. کیروش یک مربی حرفهای است و در مورد صحبتهایی که اخیرا انجام داده است باید بگویم کفاشیان از کادر فنی خواسته بود تا مصاحبهها را مدیریت کند و بیشتر مثبت و فنی حرف بزند. من یک سؤال از شما دارم. آیا کیروش استعفا کرده است یا مریض است؟ پاسخ این دو سؤال کاملا مشخص است و فکر نمیکنم نیازی به توضیح بیشتر باشد.

۱۳۹۴/۹/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...