نسخه چاپی

اعزام قطارهای مسافری ایران به تركیه همچنان ممنوع است

مدیركل سرمایه‌گذاری امور بین‌الملل شركت راه آهن با بیان اینكه سیر قطارهای باری به تركیه مثل گذشته ادامه دارد٬ گفت: اعزام قطارهای مسافری زمانی از سر گرفته می‌شود كه دولت تركیه امنیت قطارها را تضمین كند.

به گزارش نما به نقل از میزان، عباس نظری درباره آخرین وضعیت سیر قطارها از ایران به ترکیه گفت: با توجه به اینکه طرف ترک همچنان نتوانسته برای برقراری امنیت قطارهای مسافری تضمین دهد٬ سیر قطارهای مسافری به این کشور متوقف است.

وی با یادآوری اینکه در پی انفجارهای صورت گرفته در مسیر قطار تهران - آنکارا در مرداد ماه امسال حرکت این قطار و قطار تبریز- وان متوقف شده است٬ افزود: ارتباط ما با مقامات ترک برقرار است به محض اینکه شرایط محیا شود٬ خدمات‌دهی قطار تهران-آنکارا و تبریز-وان در بخش مسافری از سر گرفته خواهد شد.

مديركل سرمایه‌گذاری امور بين‌الملل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره سیر قطارهای باری به ترکیه توضیح داد: البته حرکت قطارهای باری به مقصد ترکیه با یک وقفه کوتاه دو الی سه روزه پس از وقوع حادثه مردادماه به شکل عادی درآمد و هم اکنون نیز در جریان است. یادآور می‌شوم این سیر عادی قطارهای باری با دیپلماسی قوی و تأکید طرف ایرانی بر تأمین امنیت قطارها برقرار شد.

وی یادآور شد: در آن مقطع حرکت کامیون‌های ایرانی نیز به ترکیه دچار مشکل شده بود به همین دلیل حرکت قطارهای باری برای حمل کالا برای ما اهمیت فراوانی داشت که خوشبختانه با تعامل صورت گرفته سیر قطارهای باری به ترکیه از سر گرفته شد.

هشتم و نهم مرداد ماه امسال قطار مسافری آنکارا به تهران بین دو ایستگاه سوورن و گنچ٬ همچنین قطاری که برای بازگرداندن مسافران از 'ترهان' راهی مسیر آنکارا شده بود، مورد حمله تروریستی قرار گرفت. رسانه های داخلی ترکیه در خبرهای خود پ ک ک را در مورد این انفجارها مقصر دانستند.

۱۳۹۴/۹/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...