نسخه چاپی

واكنش ایران به احكام اعدام در بحرین

سخنگو و رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، با ابراز نگرانی از برخورد امنیتی با مطالبات مشروع مدنی مردم بحرین، اعمال بی رویه مجازاتها و تشدید اقدامات امنیتی را رویكردی ناموفق در زمینه حل بحران جاری این كشور دانست.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، با ابراز نگرانی از برخورد امنیتی با مطالبات مشروع مدنی مردم بحرین، اعمال بی رویه مجازاتها و تشدید اقدامات امنیتی را رویکردی ناموفق در زمینه حل بحران جاری این کشور دانست.

حسین جابرانصاری با یادآوری اینکه اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها و تروریسم تکفیری افراط گرایان، دو تهدید اصلی و مشترک امت اسلامی است، افزود: از نظر جمهوری اسلامی ایران روشهای بکار گرفته شده توسط دولت بحرین تنها موجب تشدید بحران این کشور و ایجاد فرصت برای دشمنان امت اسلامی می شود.

وی اضافه کرد: از این رو امیدواریم دولت بحرین بجای اصرار بر رویکرد ناکارآمد امنیتی چهار سال گذشته که نتیجه ای جز پیچیده تر شدن اوضاع این کشور نداشته است، نسبت به از سرگیری گفتگوهای جدی و موثر با رهبران شناخته شده جریانهای مردمی بحرین با هدف تمرکز بر روش های سازنده و واقعی سیاسی و حل ریشه ای بحران کشور اقدام کند.

بحرین از 14 فوریه( بهمن) سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است؛ مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

درخواست های مردم بحرین با سرکوبگری رژیم آل خلیفه با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان مواجه شده است. رژیم آل خلیفه در راه سرکوب بحرین همچنین عناصری از پاکستان، اردن، امارات و سایر کشورها را به خدمت گرفته است.

رژیم آل خلیفه برای خاموش کردن شعله اعتراضات مردم بحرین، شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندان های طولانی مدت محکوم کرد.

علی رغم انتقادهای سازمان های حقوق بشر از رژیم آل خلیفه به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در این کشور، اما این رژیم همچنان جواب اعتراضات مردمی را با گلوله، زندان و سلب تابعیت می دهد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...