نسخه چاپی

نگرانی استرالیا از اعدام‌های اخیر عربستان

عکس خبري -نگراني استراليا از اعدام‌هاي اخير عربستان

وزیر خارجه استرالیا می‌گوید این كشور از اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی نگران است؛ او همچنین از تهران و ریاض خواسته تنش‌ها را كاهش دهند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جولی بی‌شاپ»، وزیر خارجه استرالیا، روز دوشنبه، از اعدام‌های اخیر در عربستان سعودی، از جمله شیخ «نمر باقر النمر»، روحانی برجسته عربستان، ابراز نگرانی عمیق کرد.

پایگاه «استرالیان»، ضمن گزارش این خبر نوشته خانم «بی‌شاپ»، بعد از اقدام حکومت عربستان در اعدام شیخ «نمر النمر»، روحانی پرنفوذ شیعه که با سرزنش گروه‌های حقوق بشری و بیم از افزایش تنش‌های منطقه‌ای همراه شد، از تمامی طرفین خواست خویشتنداری به خرج دهند.

وزیر خارجه استرالیا، همچنین ورود عده‌ای از معترضان به سفارت عربستان سعودی در تهران را محکوم کرده و گفت: «ما از مقامات ایران می‌خواهیم از حفاظت از اماکن دیپلماتیک را ضمانت کنند.»

بیشاپ اضافه کرد: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم در جستجوی راه‌هایی برای کاستن از تنش‌های اخیر و خویشتن‌داری در اعمال و بیاناتشان باشند.»

وزیر خارجه استرالیا با بیان اینکه کشورش با مجازات اعدام مخالف است گفت: «ما عمیقاً از اعدام‌های اخیر در عربستان نگران هستیم.»

عربستان سعودی، روز شنبه «نمر باقر النمر» و 46 نفر دیگر را با اتهام آنچه شرکت در فعالیت‌های «تروریستی» خوانده شده بود، اعدام کرد.

رژیم عربستان در حالی نام «شیخ نمر» را در کنار متهمان به انجام فعالیت‌های تروریستی قرار داد که او به دلیل فعالیت‌های سیاسی و حقوق بشری دستگیر شده بود.

تحلیلگران اعلام همزمان اعدام این 47 نفر را اقدامی نمایشی از سوی این رژیم برای وانمود به حفظ اصل بی‌طرفی و اجتناب از تبعیض‌های مذهبی می‌دانند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...