نسخه چاپی

ترویج فرهنگ حجاب در عرصه بین الملل ورزش بانوان ضروری است

امام جمعه مشهد گفت: ترویج فرهنگ حجاب در عرصه بین الملل ورزش بانوان ضروری است اما متاسفانه برخی جریان های سیاسی از این حوزه بهره برداری سیاسی می كنند.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر چهارشنبه در دیدار با معاون وزیر ورزش و جوانان در محل دفتر امام جمعه با بیان اینکه تاکید بنده بر لزوم ترویج فرهنگ حجاب در عرصه بین الملل در حوزه ورزش است، گفت: این نگرش باید فضای ورزش بانوان به گونه ای باشد که حتی یک مرد هم از محل ورزش بانوان فیلم برداری نکند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه فضای ورزش بانوان باید فضایی مقدس باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی جریان های سیاسی از این حوزه بهره برداری سیاسی دارند.

وی سیاست زدگی کشور را یکی از مشکلات نظام اسلامی دانست و افزود: این مسئله باعث می شود حرف ها عکس آنچه اتفاق افتاده اند تحلیل شوند و عده ای از این شرایط بهره برداری سیاسی داشته باشند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مشکل اصلی ورزش بانوان در عرصه فضای آن است که برخی گروه های سیاسی اجازه نمی دهند حرف ما زده شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ شخصی با ورزش بانوان مخالف نیست، تصریح کرد: اگر متولی عرصه ورزش بانوان به دست افراد متدین برسد شاهد ثمرات فراوانی در این عرصه خواهیم بود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: وقتی یکی از بانوان ورزشکار جمهوری اسلامی ایران مدال خود را از یک داور هندی دریافت می کند که به گردن او آویخته می شود و پس از آن پرچم این نظام بالا برده می شود این مسئله برای ما ننگ است.

وی با اشاره به اینکه سوق دادن ورزش بانوان به سمت ارزشی شدن موجب استقبال عده زیادی از بانوان به ورزش همگانی و ورزش قهرمانی خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر نیروهای متدین در امر ورزش همگانی پیش قدم هستند و اگر فضای مناسب برای آن ها تدارک دیده شود بسیاری از جوانان را جذب خواهد کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در حاشیه شهر مشهد ۳۰ سالن ورزشی در حال است که تنها نیمی از آن ها تکمیل شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در امر تربیت بدنی امکانات نهادی بسیار وجود دارد اما استفاده نادرست از آن ها باعث از بین رفتن این امکانات شده است و با این رویکرد می توان نگاه ویژه ای به حاشیه شهرهای بزرگ داشت.

وی ادامه داد: از جمیعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری حاشیه شهر ۴۰۰ نفر آن ها جوانان بی پناهی هستند که باید آن ها را به این سمت جهت دهی کرد.

۱۳۹۴/۱۱/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...