نسخه چاپی

واكنش وزیر ورزش به گزارش فساد در فو‌تبا‌ل

وزیر ورزش و جوانان گفت: در مورد تعیین یا عدم تعیین سرپرست فدراسیون فو‌تبا‌ل باید به چارچوب قوانین موجود مراجعه كرد و ضمن احترام به قوانین بین‌المللی باید به قانون داخلی كشور نیز توجه شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمود گودرزی در حاشیه گردهمایی مسئولان ورزش و جوانان استان ها و شهرستان ها در جمع خبرنگاران در مورد تعیین و یا عدم تعیین سرپرست برای فدراسیون فو‌تبا‌ل، اظها‌ر کرد: باید ببینیم که در این زمینه اساسنامه و قوانین چه چیزی را می‌گوید و ضمن احترام به قوانین بین‌المللی باید به چارچوب‌های داخلی در نظر گرفته شده قوانین برای کشورها نیز احترام گذاشت.

او ا‌دا‌مه‌ داد: ما بر اساس آنچه که قانون می‌گوید امور خود را دنبال می‌کنیم و امیدوارم که رسانه‌ها نیز در این زمینه به ما کمک کنند و از ملتهب شدن فضا جلوگیری نمایند.

وزیر ورزش درباره گزارش کمیسیون اصل "90" مجلس شورای اسلامی در زمینه فساد در فو‌تبا‌ل نیز، خاطر‌ نشان کرد: شعار ورزش پاک و معنوی جزو اولویت‌های اصلی وزارت ورزش و جوانان است. ما باید به دنبال شفاف سازی فضا باشیم نه این که به سمت مچ گیری پیش برویم. کمیسیون اصل "90" یک کمیسیون ناظر است که بر اساس قانون اجازه ورود به چنین مباحثی را دارد و هر آنچه را که تشخیص دهد به بخش قضایی معرفی خواهد کرد. ما در این زمینه چیزی را تایید و تکذیب نمی‌کنیم و بر مبنای قوانین امور را پیگیری می‌کنیم.

گودرزی در مورد آخرین وضعیت بودجه فدراسیون‌های المپیکی نیز بیا‌ن‌ کرد: در ابتدای سال جاری ارقام خوبی برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته شده است و تا کنون فدراسیون‌های المپیکی 100 درصد بودجه خود را گرفته‌اند و در ادامه نیز اعتباراتی اضافه برای آنها در نظر گرفته شده است تا کسر بودجه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد. البته برخی از فدراسیون‌ها برنامه‌های گسترده تری دارند که منابع مالی آنها از موارد دیگر تامین می‌شود.

وزیر ورزش در مورد آخرین وضعیت ورزش اسکی و حواشی به وجود آمده در این رشته نیز، خاطر‌ نشان کرد: در خصوص محقق نشدن برنامه‌های فدراسیون‌ها رییس و هیات رییسه باید پاسخگو باشند. ما در این زمینه از آنها سوال کردیم و امیدوارم که دوستان آرامش داشته باشند. با لشگرکشی و ایجاد فضا، تغییرات مثبت به وجود نمی آید. ما در حال بررسی موارد مختلف هستیم و انجام تغییرات در برنامه‌ها و نیروی انسانی را مد نظر قرار داده‌ایم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: همه باید آرام باشند و خواسته‌ها در چارچوب‌ قوانین مطرح شود و به زودی نتیجه‌ رسیدگی در این زمینه اعلام خواهد شد.

گودرزی در مورد مهاجرت ورزشکاران به کشورهای دیگر و بحث‌هایی که در این زمینه وجود دارد، اظها‌ر کرد: مهاجرت در همه زمینه‌ها وجود دارد و فقط مخصوص ورزش نیست. باید دید که در این میان خواسته ورزشکاران چیست و روسای فدراسیون‌ها باید در این مورد تعامل بیشتری با ورزشکاران داشته باشند. گاهی بحث اعتراض در این بین مطرح است و این عدم رضایت نباید باعث پیش آمدن چنین مسائلی شود. البته گاهی اوقات هم بحث اقتصادی مطرح است. نباید فراموش کرد که این ورزشکاران همگی ایرانی هستند و به آب و خاک خود عرق دارند. البته اعداد و ارقام در این زمینه خیلی بالا نیست و همان تعداد محدود را نیز باید مورد بررسی قرار دهیم.

۱۳۹۴/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...