نسخه چاپی

لاریجانی: نخواستم نامم در لیستی باشد

رییس‌مجلس گفت: من از گروهی نخواستم كه نامم را در لیست قرار دهند همانطور كه به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس‌مجلس گفت: من از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهند همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند.

علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار با مدیران و سردبیران رسانه‌های استان قم،‌ با بیان اینکه تاکنون هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ است، گفت: علی‌رغم اینکه روز 22 بهمن و نماز جمعه جزوه علیه ما منتشر می‌کنند و الی ماشاءالله روزنامه‌ها علیه ما می‌نویسند من هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ام.

وی با اشاره به سخنان یکی از مسئولان استانی در خصوص تخلفات انتخاباتی وی گفت: اینکه شما از دریچه خاص نگاه کرده‌اید خدا را خوش نمی‌آید. در تمام مسائلی که ذکر شد من هیچ شکایتی نکرده‌ام هرچند که می‌دانم در صورت شکایت هم رسیدگی نمی‌شود، همانطور که در اتفاقات 22 بهمن و پرتاب مهر اقدامی صورت نگرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورتی ندارد که دُز و حجم کشمکش‌های سیاسی را در کشور زیاد ببینیم و در این خصوص نیازمند یک اراده عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل در حوزه‌ای دیگر و ما در بخش دیگری داد و فغان می‌کنیم، گفت: مشکل اصلی کشور اقتصاد است و ضروری است که رسانه‌ها اهداف خود را به این مقوله سوق دهند تا اندازه‌ای از مشکلات رفع شود.

لاریجانی تأکید کرد: در این زمینه نیازمند یک همگرایی کلی هستیم و من فکر می‌کنم مشکلی که در کشور است باید با تمرکز بر اراده عمومی رفع شود. در صورتی که 95 درصد درگیر حاشیه هستند و این مهم خسارت بزرگی را به کشور وارد می‌کند.

وی با طرح این سوال که آیا اختلاف نظر بد است، اظهار کرد: اگر اختلاف نظر منجر به دشمنی و کینه نشود و بلکه فکر و ایده عالی از آن استخراج شود بسیار هم مفید است.

رئیس قوه مقننه گفت: کشورهایی موفق هستند که برای اختلاف نظرها جایگاه و چارچوب‌هایی را در نظر گرفته‌اند، اینکه هر اختلافی را تبدیل به تکفیر کنیم سایش در نیروها ایجاد کردن است.

لاریجانی با بیان اینکه حوزه سیاست نیاز به تازیانه ندارد، گفت: سیاست نیازمند عقل است تا راه درست را با همه تنوع برای حکمرانان پیش‌بینی کند.

وی با تأکید بر اینکه همگرایی فکری در جامعه برای حل مسائل عمده کشور ضروری است، تأکید کرد: فاصله‌ای بین رسانه و مشکلات در جامعه ما وجود دارد و رسانه‌ها باید با تمرکز بر اراده عمومی بیشتر به این مقوله بپردازند.

لاریجانی گفت: در کشور همیشه اختلاف نظر وجود داشته ولی ما نباید اختلاف‌ها را زیاد کنیم بلکه باید در درون یک مسیر درست حل شوند.

وی در خصوص اینکه نام وی در لیست اصولگرایان نیست، گفت: من همیشه از مسیر روحانیت حمایت کرده‌ام و در قم جامعه مدرسین لیستی ارائه داد و دیگر آقایان خود را جدا کردند. بنده از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهد همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند.

۱۳۹۴/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...