نسخه چاپی

كریم باقری در گفت و گو با نما:

دیگر فرصت اشتباه نداریم

عکس خبري -ديگر فرصت اشتباه نداريم

شرایطمان نسبتاً خوب است و داریم سعی میكنیم كمكم به صدر جدول برسیم. خیلی مهم است كه بتوانیم در بازیهای باقیمانده نهایت امتیازات را كسب كنیم و به نوعی دیگر فرصت اشتباه نداریم. بازیكنان باید شرایط را بهتر درك كرده و ضمن حفظ تمركز، تلاششان را بیشتر كنند تا اشتباهات خود را در بازیهای آینده تكرار نكنند. هدف ما این است كه در پایان فصل بتوانیم دل هوادارانمان را شاد كنیم و این هدف راحت به دست نخواهد آمد.

گفتگو : علیرضاحاجی میرزابابا- کریم باقری از هافبک های با اخلاق و با کلاس فوتبال ایران است، او که در زمان بازی یک اسطوره تمام عیار برای جوانان ایران بود بعد از آویختن کفش هایش در کسوت مربیگری نیز تبدیل به اسطوره شده. مربی که کمتر حرف می زند و بیشتر کار می کند و تمام تمرکز خود را در مباحث فنی بازیکنان دارد. وی که به تازگی 34 ساله شده است می تواند یکی از بهترین مربیان ایران باشد.



 مدتهاست خبری از کریم باقری نیست و کمتر از او گفتگویی در جراید می بینیم؟
 من مدتها مصاحبه نمی کردم چرا که صحبت در خصوص مسائل فنی تیم بر عهده سرمربی است و ترجیح میدهم به جای صحبت کارم را انجام دهم. بیشتر دوست دارم روی کارم تمرکز کنم. از طرفی زیاد صحبت کردن باعث میشود هم سؤالات شما تکراری شود و هم پاسخهای من. پس بهتر است در فاصله طولانی حرف بزنم.


شرایط پرسپولیس را به عنوان پیشکسوت و مربی این تیم چطور ارزیابی می کنید؟

شرایطمان نسبتاً خوب است و داریم سعی میکنیم کمکم به صدر جدول برسیم. خیلی مهم است که بتوانیم در بازیهای باقیمانده نهایت امتیازات را کسب کنیم و به نوعی دیگر فرصت اشتباه نداریم. بازیکنان باید شرایط را بهتر درک کرده و ضمن حفظ تمرکز، تلاششان را بیشتر کنند تا اشتباهات خود را در بازیهای آینده تکرار نکنند. هدف ما این است که در پایان فصل بتوانیم دل هوادارانمان را شاد کنیم و این هدف راحت به دست نخواهد آمد.


 برخی از پیشکسوتان پرسپولیس معتقدند این تیم هنوز شخصیت قهرمانی ندارد، این را قبول داری؟

برخی پیشکسوتان معتقدند این تیم هنوز شخصیت قهرمانی ندارد. نظر هر فردی قابل احترام است. حقیقت این است که ما تنها تیمی نیستیم که هدفمان قهرمانی است. در حال حاضر رقابت در جدول مسابقات بسیار سنگین است و تیمها بیکار ننشستهاند تا ما راحت آنها را پشتسر بگذاریم. خوشبختانه هواداران از نحوه بازی تیم راضی هستند و همه تلاش میکنیم ضمن کسب نتایج خوب به زودی به صدر جدول برسیم. تأکید میکنم که در ادامه راه شرایط بسیار سختتر خواهد شد و دیگر حق اشتباه نداریم.



 چه شد که در بازی با سایپا برد را با تساوی عوض کردید؟
 درباره دیدار تیم‌مان مقابل سایپا هم باید بگویم که در آن بازی می‌توانستیم سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم، اما استرس زیادی که میان بازیکنان وجود داشت باعث شد آنها در اواخر بازی عملکرد خوبشان را نداشته باشند و سه امتیاز را با یک امتیاز عوض کنیم.


 یکی از ضعف های پرسپولیس گل نزدن مهاجمان این تیم است، چگونه باید این نقیضه برطرف شود؟
 ما مهاجمان خوبی داریم. اینطور نیست که بازیکنان خط حمله ما دوست نداشته باشند گل بزنند و اتفاقاً خیلی برای این کار اشتیاق دارند، اما از اینکه ضرباتشان به گل تبدیل نمیشود ناراحتند. تنها چاره این کار تمرین بیشتر و حفظ تمرکز است. بازیکن هر چقدر بهتر تمرین کند و از نظر فکر و ذهنی آمادهتر باشد در زدن ضربات آخر در زمین مسابقه موفقتر خواهد بود. امیدوارم در بازیهای باقی مانده مهاجمان ما بتوانند گلهای بیشتری را به ثمر برسانند.

 و دیگر ضعف پرسپولیس در گل خوردن های بی شمار است، همانطور که خوب گل می زنید خوب هم گل می خورید؟
 یکی از ضعف های ما مشکلی بود که برای سوشا مکانی به وجود آورد. در نیم فصل دوم لوبانوف هنوز نتوانسته با شرایط پرسپولیس اخت شود، او دروازه بان خوبی است و در حال حاضر گلر اول ازبکستان است. اما او بنا به دلایلی نتوانسته خودش را در پرسپولیس پیدا کند.


سوال اکثر هواداران پرسپولیس این است که حالا که سوشا رفع محرومیت شده و لوبانف خوب بازی نمی کند، دروازه بان اول پرسپولیس چه کسی می شود؟
 هم سوشا هم لوبانوف تمام سعی و تلاش خود را برای پرسپولیس و پیشرفت این تیم و خوشحالی هواداران انجام می دهند، اما اینکه چه کسی در زمین بازی کند و چه کسی ذخیره باشد به عهده سرمربی تیم است که برانکو با در نظر گرفتن جمیع احوالات بازیکنان این تصمیم را می گیرد.


 پرسپولیس شانس های قهرمانی دارد؟
 هر شش تیم بالای جدول شانس قهرمانی دارند و کوچکترین لغزش از سوی ما باعث خواهد شد حتی سهمیه آسیایی هم نگیریم.


 در پنج مسابقه از بازی های این فصل پرسپولیس در وقتهای پایانی گل خورد و برد را با تساوی عوض کرد، مشکل کار کجاست؟
 این مساله مربوط به استرس و فشار بالای بازیها میشود و مشکلی در تیم وجود ندارد. وقتی شما از تیمی یک بر صفر پیش هستید قاعدتا تیم حریف هم فشار میآورد تا گل خورده را جبران کند و همین موضوع باعث میشود که ما در اواخر بازی گل دریافت کنیم. بازیکنان ما میخواهند پیروزیهای یک بر صفر را حفظ کنند و همین امر باعث میشود در بازی استرس زیادی داشته باشند. انشاءالله در بازیهای آینده بتوانیم پیروزیهایمان را حفظ کنیم و با کسب سه امتیازها نتیجه خوبی در انتهای فصل کسب کنیم.


در این فصل پرسپولیس جزء تیم هایی بود که از اشتباههای داوری هم ضررهای زیادی دیده است؟

هرکسی آزاد است هر صحبتی که دوست دارد مطرح کند و نظرش را بگوید. من اعتقاد دارم اشتباههای داوری در همه بازیها وجود دارد و مخصوص یک بازی نیست. گاهی برخی تیمها از داوری سود بردهاند و گاهی برخی تیمها هم از داوری متضرر شدهاند. قشر داوران هم مثل سایر قشرها در فوتبال دچار اشتباه میشوند. ما تا به امروز کمترین بها را از نظر مسائل مالی و همچنین توجه به داوران داشتیم بنابراین نباید آنها را بیش از این تحت فشار قرار دهیم.


 از استقبال هواداران راضی هستید یا انتظار دارید طرفداران بیشتری به استادیوم بیایند؟
همیشه گفته ام که تماشاگران ما در روزهای سخت هم تیم را همراهی می کنند. دست هواداران درد نکند و دست‌شان را می بوسم و از طرف همه بچه های تیم از آنها تشکر می کنم. امیدوارم هواداران همین طوری تیم را همراهی کنند. بازی به بازی می تواند تعداد طرفداران پرسپولیس در استادیوم بیشتر شود.

۱۳۹۴/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...