نسخه چاپی

برنامه سفر نخست وزیر تركیه به ایران

احمد داوداوغلو نخست وزیر تركیه در راس یك هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عصر جمعه عازم جمهوری اسلامی ایران است. این اولین سفر یك هیات بلندپایه تركیه به ایران در دوران پسابرجام است.

به گزارش نما؛ احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه در راس یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی عصر جمعه عازم جمهوری اسلامی ایران است. این اولین سفر یک هیات بلندپایه ترکیه به ایران در دوران پسابرجام است.

انتظار می رود در این سفر وزرای اقتصاد، گمرک و تجارت، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات و توسعه، کارشناسان و مسئولان دولتی و شماری از نمایندگان اصحاب رسانه ای مهم ترکیه، داوداوغلو را همراهی کنند.

برنامه این سفر با هدف توسعه و تحکیم مناسبات و همکاری های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و درپی رایزنی و توافق انجام یافته از سوی مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه دو کشور تنظیم گردیده است.

انتظار می رود داوداوغلو در این سفر علاوه بر دیدار و گفت و گو با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان، از سوی دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز به حضور پذیرفته شود.

با توجه به ترکیب سفر هیات عالیرتبه ترکیه به ایران، می توان گفت: بخش اصلی گفت و گوهای دو طرف را مسائل اقتصادی و تجاری و ارتقای سطح مناسبات ایران و ترکیه و چگونگی دستیابی به هدف 30 میلیارد دلاری در مبادلات بازرگانی دو کشور تشکیل خواهد داد. چشم انداز 30 میلیارد دلاری برای دوره میان مدت در روابط ، از سوی روسای جمهوری دو کشور تعریف شده است.

سفر نخست وزیر ترکیه به ایران، به دنبال اجرایی شدن برجام و استقبال گسترده بخش خصوصی و دولتی این کشور از توافق هسته ای ایران با غرب، صورت می گیرد.

هدف ترکیه دادن تحرک جدیدی به مناسبات اقتصادی و تجاری با ایران در دوران پسا تحریم و حضور فعالانه بخش خصوصی این کشور از فرصتهای طلایی پیش آمده در بازار کشورمان می باشد.

به دنبال سفر داوداوغلو به ایران، موضوع سفر دکتر جواد ظریف و حسن روحانی به ترکیه نیز مطرح می باشد.

قرار است بیست و پنجمین نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه امسال در ترکیه برگزار شود.

۱۳۹۴/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...