نسخه چاپی

تثبیت روابط ریاض و قاهره

پادشاه عربستان سعودی امروز، دوشنبه ۴ آوریل به مصر سفر می كند تا رایزنی هایی در مورد تثبیت روابط با مقامات این كشور داشته باشد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرانسه؛ ملک سلمان پادشاه عربستان امروز به مصر سفر می کند تا در مورد تثبیت روابط میان قاهره و ریاض تبادلاتی داشته باشد. این در حالی است که دو کشور در بعضی مسائل به خصوص موضوع سوریه رویکردهای مختلفی نیز دارند.

طی چند سال اخیر عربستان سعودی حمایت های گسترده ای از نظر مالی و سیاسی از دولت عبدالفتاح السیسی داشته است. از دیدگاه عربستان سعودی، تغییر نظام مصر و انقلاب در این کشور غیرممکن است. به گفته یکی از دیپلمات های مصری به خبرگزاری فرانسه، روابط این دو کشور عالی است و همین گونه نیز باقی خواهد ماند.

کاهش درآمدهای نفتی نگرانی کشورهای پادشاهی حوزه خلیج فارس را برانگیخته و سبب تقویت روابط عربستان با هم پیمان مصری خود شده است. البته قاهره نیز در همه تنش های عربستان همراه نیست و این کشور از فرستادن نیروهای زمینی به یمن خودداری کرده است. در مورد مسئله سوریه نیز مصر به سلب قدرت بشار اسد به عنوان یک اولویت توجه ندارد در حالی که عربستان به شدت بر این موضوع تاکید می کند.

از طرف دیگر، مصر در رابطه با رفتارهای عربستان با دیگر کشورهای مسلمان موافق نیست. عربستان سعودی طرح گسترده ای را در مورد مقابله با تاثیر ایران در منطقه دارد.

۱۳۹۵/۱/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...