نسخه چاپی

افزایش خودكشی نوجوانان در كانادا

قانونگذاران پارلمان كنگره كانادا یك جلسه فوری برای افزایش اقدام به خودكشی نوجوانان بومی در جوامع دورافتاده و گرفتار فقر این كشور تشكیل دادند.

به گزارشنما به نقل از دانشجو، قانونگذاران کانادا سه‌شنبه شب به وقت محلی، در یک جلسه فوری پارلمان اعلام کردند که افزایش تلاش نوجوانان بومی در جوامع دورافتاده و درگیر فقر کانادا برای خودکشی کاملاً «غیرقابل پذیرش» است و متعهد شد تا اقداماتی را برای جلوگیری از آن صورت دهند.



خبرگزاری رویترز گزارش کرد، تنها در آخر هفته گذشته، اقدام به خودکشی 11 عضو جامعه ملت اول «ایتاواپیسکات» در شمال «آنتاریو» موجب شد وضعیت اضطراری اعلام شود. به طور جداگانه یک گروه دوم روز دوشنبه بعد از تلاش برای خودکشی، در بیمارستان بستری شدند.



1.4 میلیون بومی کانادا تا حد زیادی در فقر زندگی می‌کنند، امید به زندگی کمتری در مقایسه با دیگر مردم کانادا دارند و در اغلب موارد قربانی جرایم مرتبط با خشونت هستند.



«جین فیلپات» وزیر بهداشت کانادا اعلام کرد که میزان خودکشی در بین جوانان بومی این کشور 10 برابر بیشتر از جمعیت کلی جوانان کانادا است. بومیان، حدود 4 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند.



دولت جدید لیبرال کانادا ماه گذشته اعلام کرد که حدود 6.54 میلیارد دلار آمریکا ظرف 5 سال برای کمک به رویارویی جمعیت بومی کانادا با شرایط وخیم زندگی هزینه می‌کند.



طبق این گزارش، در ایتاواپیسکات در ماه مارس 28 نفر اقدام به خودکشی کردند و برخی از آنها بزرگسال هستند و کودکان 11 ساله در میان آنهایی بودند که تلاش کردند طی چند روز گذشته خودکشی کنند و پلیس یک گشت‌زنی 24 ساله در واکنش به این بحران آغاز کرده است.

۱۳۹۵/۱/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...