نسخه چاپی

بازگشت طلایی شاگردان لوزانو مقابل كانادا

عکس خبري -بازگشت طلايي شاگردان لوزانو مقابل کانادا

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیك ریو مقابل كانادا پیروز شد.

به گزارش نما به نقلاز فارس، تیم ملی ایران در دومین روز رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 به مصاف کانادا رفت. این مسابقه از ساعت 5:30 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه متروپلیتن توکیو برگزار شد و در نهایت تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر 2 و امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 19، 20 بر 25، 21 بر 25 و 16 بر 14 پیروز شد.

تیم ملی ایران روز قبل 3 بر صفر استرالیا را مغلوب کرده بود، اما کانادا در یک ماراتن طولانی سرانجام 3 بر 2 مقابل لهستان شکست خورده بود. آرتور گیاکومو از بلژیک به عنوان داور اول و آندری زنوویچ از روسیه (داور دوم) قضاوت این دیدار را به عهده داشتند.

کانادا با پیراهن سفید و شورت مشکی و با ترکیب تیلور ساندرز، جان گودین پرین، نیکولاس هوگ، جاستین داف، گاوین اشمیت، گراهام ویگراس، کمرون بان بازی را آغاز کرد. در ترکیب سرخ پوشان ایران هم سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی پور و مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف به میدان رفتند.

* ست اول؛ 29 بر 27 به سود کانادا

کانادا نخستین امتیاز بازی را روی اشتباه فردی بازیکنان ایران بدست آورد، مردان والیبال کشورمان با آنالیز خوب حریف سعی در استفاده از دریافت اول ضعیف این تیم و ارسال سرویس های فنی داشتند. با همین تاکتیک و به کمک نقش آفرینی خوب میلاد عبادی پور به عنوان مهاجم اول شاگردان لوزانو پایاپای حریف پیش می رفتند. تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی در شروع این مسابقه به سود ایران تمام شد.

در مقابل اما اعتراض کانادایی ها نسبت به امتیاز مستقیم سرویس موسوی نتیجه ای در بر نداشت. بازیکنان ایران تلاش زیادی کردند تا قبل از وقت استراحت فنی دوم از حریف پیش بیافتند اما سرمربی باهوش کانادایی ها با گرفتن وقت استراحت فنی سعی در کنترل سرعت بازی ایران داشت. سد دفاعی محکم میرزاجانپور و غلامی اجازه کار را به اشمیت نمی داد. عادل غلامی امروز هم مثل بازی با استرالیا خوش می درخشید.

ایران در امتیاز 20 از حریف یک پله جلو افتاده بود. لوزانو از بازیکنانش می خواست تا با آرامش کار را دنبال کنند. حمزه زرینی به بازی رفته بود. سد دفاع سه نفره کانادایی ها سرتسلیم شدن نداشت. سرویس های قدرتی آن ها مهارنشدنی بود و به سختی دریافت می شد. با این حال بازی خوب میلاد عبادی پور و پاس های بلند سعید معروف اجازه نمی داد حریف پیش بیافتد. گاوین اشمیت یک فوق ستاره بود با قد 2 متر و هشت سانتی متری همه کار می‌کرد. این ست در نهایت 29 بر 27 به سود کانادا خاتمه پیدا کرد.

* ست دوم؛ 25 بر 19 به سود کانادا

در شروع ست دوم حمزه زرینی که جایگزین میرزاجانپور شده بود در ترکیب ایران ماند. تیم‌ها در امتیاز 8 بر 4 به سود کانادا به وقت استراحت فنی اول رفتند. کانادایی‌ها در زدن سرویس و دفاع و حمله برتر از ایران بودند و اختلاف خوبی را با ایران ایجاد کردند. ملی‌پوشان ایران اشتباهات ساده‌ای را مرتکب می‌شدند تا اینکه در امتیاز 11 بر 6 به سود کانادا رائول لوزانو درخواست وقت استراحت کرد.

مهاجمین ایران از پاس‌هایی که دریافت می‌کردند به خوبی بهره نمی‌بردند و در مقابل کانادایی ها به خوبی از توپ‌های برگشتی استفاده کرده و امتیازگیری می‌کردند. در امتیاز 13 بر 9 به سود کانادا شهرام محمودی و مهدوی وارد زمین شدند تا شاید جریان مسابقه کمی تغییر کند. در ادامه هم قائمی جایگزین زرینی شد و پشت خط سرویس قرار گرفت. این تغییرات تاثیرات چندانی نداشت تا اینکه در امتیاز 16 بر 10 به سود کانادا بازهم تیم‌ها به وقت استراحت فنی رفتند.

در ادامه هم بازهم کانادایی‌ها امتیازگیری کردند و در امتیاز 18 بر 10 لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا شاید وقفه‌ای در جریان امتیازگیری حریف ایجاد شود که همینگونه هم شد و نتیجه به 18 بر 13 به سود ایران تغییر کرد تا این بار گلن هوگ، سرمربی کانادا وقفه‌ای در زدن سرویس‌های موسوی ایجاد کند، اما درخواست وقت استراحت وی تاثیری نداشت و موسوی توانست 2 امتیاز دیگر از سرویس مستقیم بگیرد تا نتیجه بازی 18 بر 15 شود. مرندی هم در جریان مسابقه جایگزین فرهاد ظریف شد، اما اشتباهات فردی ملی‌پوشان در سرویس و حمله موجب شد تا اختلاف کمتر نشود. عملکرد بهتر کانادایی‌ها ادامه داشت تا اینکه نتیجه بازی در ست دوم با امتیاز 25 بر 19 به سود کانادا تمام شد.

* ست سوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

برای شروع ست سوم لوزانو از ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی استفاده کرد. تیم ایران این ست را بهتر از دو ست قبلی آغاز کرد، اما کانادایی‌ها دست از تلاش برنداشتند. درامتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول در این ست رفتند. شاگردان هوگ در زدن سرویس اشتباهات زیادی داشتند و در مقابل تیم ایران در دفاع روی توی خوب عمل کرد تا این نتیجه حاصل شود.

کانادایی‌ها توانستند برای لحظاتی اختلاف را کم کرده و نتیجه را به 11 بر 10 به سود ایران تغییر دهند، اما در ادامه تیم ایران با حملات عبادی‌پور و غفور نتیجه بازی را به 13 بر 10 عوض کرد تا هوگ درخواست وقت استراحت فنی کند، اما پس از این وقفه بازهم ایران امتیازگیری کرد. هر جا که کار کانادایی ها گیر می‌کرد دست به دامن اشمیت، بازیکن شماره 12 خود می شدند که وی هم اغلب توپ‌ها را برای تیمش به امتیاز تبدیل می‌کرد. امتیاز 16 برای ایران با اشتباه کانادایی‌ها در زدن سرویس به دست آمد تا در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

بازی خوب ایران و مخصوصاً دفاع مناسب شاگردان لوزانو نتیجه بازی 18 بر 13 کرد تا بازهم گلن هوگ درخواست وقت استراحت فنی کند. در مقابل کانادایی‌ها هم نتوانستند در این ست عملکرد دو ست قبلی خود را داشته باشند. در امتیاز 21 بر 15 شهرام محمودی جایگزین امیر غفور شد. گلن هوگ در امتیاز 23 بر 17 درخواست بازبینی مجدد کرد، اما نظر داور درست بود و امتیاز به ایران رسید. شاگردان لوزانو دو امتیاز پشت سر هم از دست دادند تا سرمربی تیم ملی احساس خطر کرده و به ناچار با گرفتن وقت استراحت وقفه‌ای در جریان مسابقه ایجاد کند. مهدوی هم که جایگزین معروف شده بود سعی می‌کرد تا در خط حمله تنوع ایجاد کند و مدافعان کانادا را جا بگذارد. در امتیاز پایانی هم تشکری وارد زمین شد تا در زدن سرویس به ایران کمک کند، اما امتیاز 25 برای ایران با اشتباه کانادایی ها در زدن سرویس به دست آمد تا این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

* ست چهارم؛ 25 بر 21 به سود ایران

ست چهارم با سرویس‌های خوب فرهاد قائمی برای ایران آغاز شد و وی به تنهایی 2 امتیاز سرویس مستقیم کسب کرد، اما تیم‌ها در امتیاز 4 با هم مساوی شدند. در این ست همه چیز پایاپایی پیش می‌رفت و تیم‌ها جایی برای اشتباه نداشتند. به هر حال اولین وقت استراحت فنی در این ست در امتیاز 8 بر 7 به سود ایران اعلام شد. بازهم تنها اشمیت گره‌گشای کانادایی ها در لحظات حساس بود. در امتیاز 11 بر 10 بازهم فرهاد قائمی پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست یک امتیاز دیگر برای ایران کسب کند، گلن هوگ که نگران بیشتر شدن اختلاف دو تیم بود بلافاصله درخواست وقت استراحت فنی کرد تا مانع امتیازگیری مجدد قائمی از خط سرویس شود. رفت و برگشت های متعدد در این ست و امتیازهایی که بیشتر به ایران می‌رسید موجب شد تا در امتیاز 16 بر 13 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

تشکری در امتیاز 17 بر 14 جایگزین موسوی شد تا در زدن سرویس به تیم ملی کمک کند؛ حضور وی بی تاثیر نبود و پس از یک رفت و برگشت حساس عبادی‌پور یک امتیاز دیگر برای ایران کسب کرد تا اختلاف دو تیم به عدد 4 برسد. شاگردان گلن هوگ پا پس نکشیدند و اختلاف را کمتر کردند و نتیجه بازی 19 بر 17 به سود ایران شد و این بار لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا نقشه‌های جدیدی را برای حملات به شاگردانش بدهد.

زدن سرویس‌های با برنامه و البته دفاع‌های خوب روی تور و به طبع آن دریافت‌های عقب زمین و استفاده از توپ های برگشتی باعث شد تا در امتیاز 22 بر 18 به سود ایران بار دیگر گلن هوگ درخواست وقت استراحت فنی کند، اما وقفه‌ای که وی در جریان بازی ایجاد کرد تاثیر زیادی نداشت، چراکه پس از آن بازهم ایران امتیازگیری کرد. هوگ تغییراتی در ترکیب خود ایجاد کرد تا تیمش در دفاع روی تور شرایط خوبی پیدا کند، اما غافل از اینکه اشمیت نمی تواند سرویس خود را از روی تور رد کند. این ست هم با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا سرنوشت این ماراتن به ست پنجم کشیده شود.

* ست پنجم؛ 16 بر 14 به سود ایران

ست پنجم را تیم ایران بهتر شروع کرد و در نتیجه 3 بر یک به سود ایران بازهم گلن هوگ درخواست وقت استراحت کرد تا این فاصله در ست حساس پنجم بیشتر نشود. کانادایی‌ها کمی تمرکز خود را از دست داده بودند، اما همچنان می‌جنگیدند و نمی‌خواستند در یک بازی 5 سته دیگر مانند روز گذشته مغلوب حریف خود شوند. گلن هوگ برای پیروزی در این ست و در مجموع بازی تغییرات زیادی در ترکیب تیم خود ایجاد کرد، اما موتور امتیازگیری ایران روشن شده بود. امتیاز هشتم برای ایران در این ست با جای خالی به موقع سعید معروف کسب شد تا در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم‌ها جای خود را تغییر دهند.

کانادایی‌ها در امتیاز 8 توانستند بازی را به تساوی بکشند و زمانی که نتیجه بازی 9 بر 8 به سود کانادا شد بلافاصله لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا ملی‌پوشان ریکاوری شوند. بازهم کار خوب فرهاد قائمی در خط سرویس تیم ایران را پیش انداخت تا این بار در امتیاز 10 بر 9 به سود ایران گلن هوگ درخواست وقت استراحت کند. این ست در پایان بانتیجه 16 بر 14 به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ایران و کانادا پیش از این یک بار در انتخابی المپیک به مصاف هم رفته بودند که کانادا به پیروزی رسیده بود.

برنامه ادامه بازی‌های امروز به شرح زیر است:

ساعت 8 و 15 دقیقه: ونزوئلا – استرالیا

ساعت 11: فرانسه – لهستان

ساعت 14 و 35 دقیقه: ژاپن – چین

دوشنبه دهم خردادماه تیم های شرکت کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند.

در مسابقات انتخابی المپیک 12 تیم حضور دارند که از امروز تا 16 خرداد ماه به مدت 9 روز با هم رقابت می‌کنند و در پایان 3 تیم برتر به همراه بهترین تیم آسیا جواز حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک را کسب می‌کنند.

بازی بعدی ایران روز سه شنبه از ساعت 11 مقابل فرانسه برگزار می شود.

۱۳۹۵/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...