نسخه چاپی

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران:

ریاض با نگاهی سیاسی امكان ادای فریضه واجب حج را از زائران ایرانی سلب كرد

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت: ریاض با نگاهی سیاسی به فریضه واجب حج ضمن كارشكنی در مسیر اجرای پیشنهادات منطقی ایران، امكان ادای فریضه واجب را از زائران مشتاق ایرانی سلب كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، خلیل هاشمی الادریسی مدیر مسئول خبرگزاری «ماپ» از کشور مغرب در صدر هیأتی رسانه‌ای از این خبرگزاری، عصر دیروز (سه‌شنبه) با کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

کیوان خسروی در این دیدار با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح آگاهی کشورهای اسلامی از یکدیگر در ابعاد عمومی و اختصاصی اظهار داشت: موثرترین و کم هزینه‌ترین جایگاه در حوزه انتقال اطلاعات به افکار عمومی دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را رسانه‌های مرجع در اختیار دارند.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با تشریح اولویت‌های اصلی در حوزه ارتباطات فرهنگی و رسانه‌ای بین کشورهای اسلامی به فتنه تفرقه‌افکنی بین فرق اسلامی و درگیر کردن کشورهای اسلامی درجنگ‌های مذهبی و طائفه‌ای اشاره کرد و افزود: روند نگران‌کننده موجود ضمن اتلاف سرمایه‌های انسانی و منابع حیاتی کشورهای اسلامی موجب ارائه چهره‌های غیر واقعی از دین حنیف اسلام و به حاشیه رفتن موضوع اصلی جهان اسلام یعنی مقابله با رژیم صهیونیستی شده است.

خسروی با تاکید بر ضرورت رجوع مسلمانان و علمای اسلامی به اندیشه ناب و وحدت آفرین اسلامی که از سوی شخصیت‌های امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، امام موسی صدر، شیخ محمود شلتوت و سید قطب تبیین و ارایه شده است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی همانطور که در مبارزه با گروه‌ها و افکار تفکیری و تروریستی پرچمدار بوده در روشنگری و شفاف‌سازی و معرفی چهره واقعی اسلام به دنیا نیز آماده همکاری و اقدام مشترک با سایر کشورهای اسلامی است.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نزدیک بودن زمان برگزاری مهم‌ترین اجتماع مذاهب اسلامی یعنی کنگره وحدت‌آفرین حج گفت: متاسفانه دولت عربستان سعودی با نگاهی سیاسی به فریضه واجب حج ضمن کارشکنی در مسیر اجرای پیشنهادات منطقی جمهوری اسلامی که متضمن تامین امنیت و عزت حجاج بیت‌الله الحرام است، امکان ادای فریضه واجب را از زائران مشتاق ایرانی سلب کرد.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 1+5 در موضوع پرونده هسته‌ای گفت: ایجاد شرایط جدید در تعاملات و همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف فرصت بسیار مناسبی را در اختیار کشورهای اسلامی از جمله مغرب برای تقویت روابط اقتصادی همه جانبه با ایران قرار داده است.

خلیل هاشمی الادریسی مدیر مسئول خبرگزاری «ماپ» کشور مغرب نیز در این دیدار با تقدیر از فرصت ایجاد شده برای گفت‌وگو با مسئولان رسانه‌ای جمهوری اسلامی و آشنایی نزدیک با ویژگی‌های ایران در ابعاد مختلف گفت: تفاوت‌های زیادی بین واقعیت‌های جامعه ایران با تصویرسازی که از سوی رسانه‌های غربی علیه این کشور می‌شود، قابل مشاهده است.

وی گفت: گفت‌وگوی مستمر بین دستگاه‌های رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی در ایجاد انسجام و مودت اسلامی و همراه‌سازی افکار عمومی کشورهای اسلامی با رویکردهای وحدت‌آفرین بسیار موثر و تعیین کننده است.

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...