نسخه چاپی

هجوم اسپانیا و ژاپن به دروازه گردشگری حلال

كشورهای اسپانیا و ژاپن در این زمینه گردشگری حلال فعالیت چشمگیری را آغاز كرده اند.

به گزارش نما؛ در سال 2014، 2 میلیون و 600 هزار گردشگر مسلمان از اسپانیا دیدن کرده‌ که 4 درصد کل مسافران بین المللی به اسپانیا بوده‌اند. بر اساس تخمین انستیتو حلال اسپانیا، در سال 2020 میزان پولی که این مسافران خرج می کنند به 233 میلیارد دلار خواهد رسید که 13 درصد کل رقم هزینه شده توسط گردشگرها در سطح جهان است.
در همین راستا انستیتو حلال گروه اسلامی اسپانیا که نهاد صادر کننده مجوز حلال است قصد دارد یک پایگاه اینترنتی بنام توریسم حلال بین المللی (HTI) ایجاد کند تا گردشگران مسلمان بیشتری جذب کند. هدف این پایگاه اینترنتی تبدیل شدن به یک منبع مشترک برای گردشگری حلال در داخل و خارج از اسپانیاست. این پایگاه در صدد توسعه فعالیت های تجاری و مارکتینگ گردشگری حلال در سطح جهان است.
از طرف دیگر آژانس ملی گردشگری کشور ژاپن نیز اعلام کرده است برای جلب گردشگران مسلمان از سراسر جهان سه منطقه ویژه گردشگری مخصوص مسلمان در این کشور راه اندازی می کند. تهیه دستور غذایی خاص اسلامی - ژاپنی، ساخت و اختصاص مکان‌های تمیز برای نمازخانه‌های اسلامی در هر یک از این سامانه‌های گردشگری و تمهیداتی برای آشنایی بیشتر مسلمانان با برخی محدودیت‌های فرهنگ بومی ژاپنی از جمله برنامه‌هاییست که دولت ژاپن قصد دارد در این سه منطقه ویژه خود به اجرا درآورد.

۱۳۹۵/۴/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...