نسخه چاپی

ژاپن برای اولین‌بار از ذخایر نفت ملی خود برداشت می‌كند

عکس خبري -ژاپن براي اولين‌بار از ذخاير نفت ملي خود برداشت مي‌کند

ژاپن اعلام كرد با توجه به درخواست آژانس بین‌المللی انرژی، ۹ میلیون بشكه نفت از ذخایر ملی و ۶ میلیون بشكه دیگر هم از ذخایر نفت بخش خصوصی برداشت می‌كند.

به‌گزارش نما، طبق گزارش وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، این کشور قصد دارد در همراهی با آژانس بین‌المللی انرژی، ۹ میلیون بشکه نفت از ذخایر ملی خود برداشت کند. این اولین‌بار است که این کشور ذخایر نفت ملی خود را آزاد می‌کند.

ژاپن همچنین قصد دارد ۶ میلیون بشکه دیگر هم از ذخایر نفت بخش خصوصی برداشت کند. به‌این‌ترتیب سهم ژاپن از ۱۲۰ میلیون بشکه‌ای که قرار است آژانس بین‌المللی انرژی به بازار وارد کند، ۱۵ میلیون بشکه خواهد بود.

این تصمیم آژانس بین‌المللی انرژی پس‌از آن گرفته شد که آمریکا در هفته منتهی به دوم آوریل متعهد شد ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر خود برداشت کند، یعنی ۱ میلیون بشکه در روز به مدت ۶ ماه از ماه مه. هدف از این اقدام تلاش برای برطرف کردن نگرانی‌های بازار در مورد کمبود احتمالی عرضه نفت به‌خاطر کاهش صادرات نفت روسیه است.

این آژانس در هفتم آوریل اعلام کرد طی ۶ ماه آینده حدود ۲۴۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی که برابر با بیش‌از ۱ میلیون بشکه در روز است، در اختیار بازارهای جهانی قرار می‌گیرد.

ژاپن همچنین برداشت ۷.۵ میلیون تن بشکه از نفت خام و محصولات نفتی بخش خصوصی را ۶ ماه دیگر تمدید کرد. این اقدام در پاسخ به درخواست اخیر آژانس بین‌المللی انرژی در بحبوحه طولانی شدن جنگ اوکراین انجام شد.

ژاپن در پایان ماه ژانویه حدود ۴۷۳.۰۵ میلیون بشکه ذخایر نفتی داشت که معادل ۲۳۶ روز مصرف داخلی این کشور می‌شد و از ذخایر نفت ملی، ذخایر نفتی که در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و یک برنامه ذخیره‌سازی نفت مشترک با دیگر کشورهای تولیدکننده تشکیل می‌شود.
منبع: تسنیم

۱۴۰۱/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...