نسخه چاپی

جنگنده ژاپنی از صفحه رادار محو شد

عکس خبري -جنگنده ژاپني از صفحه رادار محو شد

وزارت دفاع ژاپن گزارش داد كه تماس ها با یك فروند جنگنده «اف-۱۵» این كشور كه تنها چند دقیقه از برخاستنش نگذشته بود قطع شد و تاكنون از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

به گزارش نما، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که یک فروند جنگنده «اف-۱۵» (F-۱۵) متعلق به نیروی دفاع هوایی این کشور اندکی پس از برخاستن از باند فرودگاه از صفحه رادار محو شد.تمام ارتباطات و تماس ها با جنگنده مذبور و دو سرنشین آن پس از آنکه این جت جنگی مسافتی به طول ۵ کیلومتر را به سمت دریای ژاپن پرواز کرد، قطع شد.

گزارش ها حاکی از آن است که این جت از پایگاه هوایی «کوماتسو» در استان «ایشیکاوا» و برای پرواز از غرب به شمال غرب به هوا برخاست. وزارت دفاع ژاپن در حال بررسی این حادثه و علت آن است اما گمانه زنی ها در این رابطه حاکی از این است که هواپیمای مذکور در دریا سقوط کرده است.

نیروی دفاع هوایی ژاپن دارای ناوگانی متشکل از ۲۰۰ فروند جت جنگنده F-۱۵J و F-۱۵DJ است که در داخل این کشور و توسط شرکت میتسوبیشی تحت لیسانس سازنده اصلی این جت جنگنده یعنی شرکت آمریکایی هوافضای «مک دانل داگلاس» (که در سال ۱۹۹۷ با شرکت «بوئینگ» ادغام شد) تولید شده اند.

جنگنده های یاد شده عمدتاً برای محافظت از حریم هوایی کشور در برابر متجاوزان و همچنین در تمرینات نظامی مختلف و تمرینات مشترک با متحدان توکیو استفاده می شوند.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۱۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...