نسخه چاپی

بیانیه علمای دربند رژیم بحرین در حمایت از شیخ «قاسم»

عکس خبري -بيانيه علماي دربند رژيم بحرين در حمايت از شيخ «قاسم»

علمای بحرینی در زندان مركزی «جو» این كشور در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از بیانیه این هفته سایر علمای بحرین در دفاع از شیخ قاسم اعلام كردند دهها گزارش از نهادهای بی‌طرف بر سركوب‌های آل‌خلیفه صحه می‌گذارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علمای بازداشتی در زندان‌ مرکزی «جو» با صدور بیانیه‌ای از بیانیه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و چند عالم دیگر در محکومت آل‌خلیفه (+) اعلام حمایت کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

گزارش «صلاح بندر» در سال 2006 توطئه‌های نظام درهدف قرار دادن شیعه و تلاش برای تضعیف همه معارضان ملی را آشکار کرد؛ اقدامات سرکوبگرانه رژیم به ویژه پس از خیزش مردمی در سال 2011 بر این گزارش مشهور صحه گذاشت.

هم‌چنین دهها گزارش بی‌طرف از جمله گزارش « محمود شریف بسیونی» عضو کمیسیون حقیقت یاب موارد نقض حقوق بشر، کمیساریای عالی حقوق بشر، بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و انگلیس، بیانیه‌های پارلمان و اتحادیه اروپا، عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر در طول 5 سال اخیر همه اقدامات (سرکوبگرانه) نظام را ثابت می‌کند.

بدین وسیله از آنچه روحانیون بزرگ (بحرین) در بیانیه 18 جولای 2016 خود پیرامون سرکوب معارضان سیاسی و نیز حقوق دینی و سیاسی توسط نظام منتشر کردند، اعلام حمایت می‌کنیم و خواستار اتمام این سرکوب‌ها هستیم.

امضاکنندگان:


١- الشیخ عبدالجلیل رضی المقداد
٢- الشیخ علی سلمان
٣- الشیخ محمد حبیب المقداد
٤- الشیخ میرزا المحروس
٥- الشیخ سعید میرزا النوری

۱۳۹۵/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...