نسخه چاپی

معترضان كانادایی به خیابان‌ها ریختند

صدها نفر از معترضان به خشونت و سیاست‌های تبعیض‌آمیز نیروهای پلیس در شهر اوتاوا پایتخت كانادا به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، بیش از 500 نفر از از معترضان شنبه شب در اعترض به مرگ یک سیاهپوست که دچار معلولیت ذهنی بوده پس از دستگیری توسط یک پلیس، به خیابان‌های «اوتاوا» پایتخت کانادا آمدند.



بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، تظاهرات کنندگان قصد داشتند اعتراض خود را به آنچه که خشونت بیش از اندازه و مرتبط با تبعیض نژادی در میان نیروهای پلیس می‌دانستند، اعلام کنند.



بر اساس این گزارش، «عبدالرحمان عبدی» سیاهپوست 37 ساله‌ای بود که روز دوشنبه گذشته پس از آنکه شاهدان عینی اعلام کردند، نیروهای پلیس را در حال کتک زدن وی مشاهده‌ کرده‌اند، جان باخت.



مرگ این سیاهپوست در کانادا، یادآور اتفاقاتی است که مدت‌هاست در آمریکا شاهد آن هستیم و اخیرا نیز موج جدیدی از اعتراضات و حملات علیه نیروهای پلیس آمریکایی را بوجود آورده است.



تظاهرات‌کنندگان کانادایی شعارهایی چون «عدالت باید درباره عبدالرحمان اجرا شود» سر داده بودند.



این راهپیمایی اعتراض‌آمیز قرار بود تا اداره مرکزی پلیس اوتاوا ادامه داشته باشند. سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کرده‌اند که به خواست خانواده این فرد سیاهپوست برای صلح‌آمیز برگزار شدن این تظاهرات احترام می‌گذارند.



مراسم تدفین عبدالرحمان روز جمعه برگزار شد و دست‌کم 600 نفر در این مراسم حاضر شدند. «جیم واتسون» شهردار اوتاوا و دیگر مقامات سیاسی محلی نیز در این مراسم شرکت کردند.

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...