نسخه چاپی

نوكیا و Bell اولین تست‌ شبكه ۵G را در كانادا اجرا می‌كنند

نوكیا به یكی از مهمترین شركای شركت‌های مخابراتی كانادا تبدیل شده است. آنها قبلا قراردادی با Wind Mobile برای تهیه تجهیزات ۴G LTE داشتند. حال نیز این غول فنلاندی با Bell قراردادی بسته تا اولین تست‌های ۵G را در كانادا انجام دهند. این تست در محدوده فركانسی ۷۳ گیگاهرتز انجام شده و این دو شركت توانستند به سرعت ۶ برابر ۴G برسند.

به گزارش نما تلاش‌های بسیاری برای تکنولوژی ۵G در جریان است، اما بنظر نمی‌رسد که تا ۴ یا ۵ سال آینده این تکنولوژی در دسترس عموم قرار گیرد. چون ۵G یک فناوری انقلابی است و به تجهیزاتی کاملا جدید نیاز دارد، توسعه و تجهیز شرکت‌های مخابراتی زمان زیادی لازم دارد. کانادا دوست ندارد تا در زمینه ۵G غقب باشد و امید دارد که بتواند شرکت‌های مختلف را به خود جذب کند. استفن هاو، مدیر بخش تکنولوژی شرکت Bell می‌گوید:

Bell با نوکیا و دیگر شرکای خود در آمریکای شمالی و دیگر نقاط جهان برای توسعه سخت‌افزار، تجهیزات شبکه و اپلیکیشن‌های لازم همکاری می‌کند تا مطمئن شود که کانادایی‌ها استفاده کامل را از ۵G داشته باشند.

آینده ۵G بسیار اغواکننده است. ۵G نه تنها سرعت بیشتری از ۴G دارد (بین ۴۰ تا ۱۰۰۰ برابر!)، بلکه این شبکه قادر به اولویت‌بندی نیز هست. به عنوان سیستم می‌تواند تصمیم بگیرد که دانلود یک ویدئو مهمتر است یا اعلام خطر یک ماشین خودران. بعلاوه این شبکه قادر خواهد بود که هرگونه تاخیر و گپ اتصال بین شبکه‌های موبایلی و وای‌فای را از بین ببرد. در نهایت، این شبکه قادر خواهد بود تا تعداد زیادی محصول مختلف که به اینترنت متصل هستند را مدیریت کند. هزینه ارزان‌تر را نیز به این لیست اضافه کنید.
باید بخوانید: بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار که باید بخرید!

اما هر چیز خوبی، بدی‌هایی نیز دارد. گرچه داده ارزان‌تر خواهد بود، اما سرعت بالا باعث می‌شود که مصرف داده کاربران افزایش یابد. وقتی بتوانید یک ویدئوی سه‌بعدی را در ۶ ثانیه دانلود کنید، وسوسه استفاده بیشتر از اینترنت شما را فرا می‌گیرد. آنگاه فقط باید یک مرتاض هندی باشید، تا به دانلود ادامه ندهید!

۱۳۹۵/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...