نسخه چاپی

سازمان ملل فهرست گروه‌های تروریستی را به‌روزرسانی كند

وزیر خارجه روسیه، از سازمان ملل خواسته‌ است فهرست سازمان‌های تروریستی خود را به‌روزرسانی كند تا گروه‌های مختلف نتوانند با تغییر نام از مجازات بگریزند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو لاوروف دوشنبه (18 مرداد) در حاشیه نشست سه‌جانبۀ سران روسیه، ایران و آذربایجان در باکو این سخنان را بیان کرد.



وی گفت: «جامعۀ بین‌الملل وظیفه دارد در مبارزه با تروریسم ثابت قدم باشد، سازمان ملل باید هر چند وقت یک بار فهرست‌های سازمان‌های تروریستی را به روزرسانی کند.»



وزیر خارجۀ روسیه تصریح کرد تروریست‌ها سعی دارند با تغییر نام «جانشان را نجات دهند».



لاوروف افزود: «روسیه مطمئن است با وجود تمام ظاهرسازی‌های جبهه النصره، ادامۀ مبارزه با نهادهای تروریستی و به روزرسانی دائمی فهرست آنها ضروری است.»



گروه تروریستی موسوم به جبهۀ النصره در سوریه اوایل مرداد با اعلام جدایی از گروه تروریستی القاعده، نام خود را به جبهه فتح الشام تغییر داد.



ابو محمد الجولانی، سرکردۀ این گروه مدعی شد این تغییر نام به این دلیل صورت گرفته که جامعه بین الملل، امریکا و روسیه، دیگر نتوانند از بهانۀ ارتباط این گروه با القاعده برای هدف قرار دادن مردم سوریه سوء استفاده کنند.



گروه تروریستی جبهه النصره اندکی پس از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه در سال 2011 تشکیل شد؛ این گروه ابتدا بخشی از گروه تروریستی داعش به شمار می‌آمد اما در سال 2013 از آن جدا شد.



جبهه النصره از سوی شورای امنیت سازمان ملل در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است؛ این گروه تروریستی در بسیاری از مناطق سوریه همسو با گروه‌های مورد حمایت واشنگتن و کشورهای عربی با دولت دمشق می‌جنگد.



پیشنهادها دربارۀ جدایی النصره از القاعده پیشتر نیز مطرح شده بود. منابع مطلع سال گذشته به رویترز گفتند سرکردگان النصره در حال بررسی جدایی از القاعده و تشکیل سازمانی جدید تحت حمایت کشورهای عرب حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند.

۱۳۹۵/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...