نسخه چاپی

پس لرزه های دستگیری تفنگداران آمریكایی در آب‌های ایران

۴ تفنگدار دیگر نیروی دریایی آمریكا به خاطر اقداماتی كه در ماه ژانویه منجر به بازداشت ۱۰ تفنگدار و ۲ فروند قایق نظامی توسط نیروهای ایرانی شد، هدف اقدامات انضباطی قرار گرفتند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، 4 افسر و 2 سرباز وظیفه در کمیته انضباطی نیروی دریایی آمریکا حضور یافته‌اند. از این 4 نفر 2 تفنگدار نیروی دریایی به خاطر تمرد از دستور مقام مافوق و کوتاهی در انجام وظیفه از سوی فرماندهی نیروی دریایی آمریکا مجرم شناخته و توبیخ شدند. این اقدام می تواند به معنای پایان دوره فعالیت آنها در نیروی دریایی باشد. افسر سوم در خصوص کوتاهی از انجام وظیفه بی‌گناه تشخیص داده شده است.

تفنگدار چهارم نیز به بخش اداری نیروی دریایی منتقل شده تا حکم قطعی در خصوص وی صادر شود.

2 سرباز وظیفه از سوی کمیته انضباطی نیروی دریایی آمریکا با نامه‌هایی توبیخ شده‌اند. فرماندهی نیروی دریایی آمریکا حاضر به اعلام نام این تفنگداران نشده است.

2 قایق تفنگداران آمریکایی ژانویه گذشته وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شدند و ملوانان نیروی دریایی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مدت کوتاهی بازداشت شدند.

یک مقام آشنا به گزارش نیروی دریایی آمریکا در این باره گفت: تفنگداران و افسران در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و نتوانسته‌اند برنامه ریزی مناسبی را برای انجام ماموریت انجام دهند. تفنگداران سعی داشته‌اند تا این 2 قایق را از کویت به بحرین منتقل کنند.

وی افزود: تفنگداران و افسران همچنین نتوانسته‌اند زمانی که با دردسر روبرو شده و یکی از موتورهای آنها از کار افتاده، با مقام های ارشد نظامی خود ارتباط برقرار کنند.

این حادثه موجب توجه گسترده بین المللی شد آن هم در شرایطی که توافق هسته‌ای مهمی بین ایران و قدرت های جهانی حاصل شده بود. این حادثه در نهایت منجر به تحقیر آمریکا شد.

نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد یک ناخدای نیروی دریایی آمریکا که در ماه ژانویه توسط ایران بازداشت شده است، به علت فقدان توانایی در فرماندهی، از سمتش برکنار شده است.

ناخدا "کایل موزس" دومین فردی بوده که به خاطر این حادثه، به صورت علنی از سمت خود برکنار شده است. در ماه می نیز اریک راش یکی دیگر از تفنگداران ارشد نیروی دریایی آمریکا از کار برکنار شده بود.

۱۳۹۵/۵/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...