نسخه چاپی

علاقمندی ایران و مصر به جدیدترین تجهیزات نظامی روسیه

وزارت دفاع روسیه از علاقمندی ایران و مصر به تجهیزات نظامی روسی از جمله زره پوش ضدتانك موسوم به «۲اس۲۵ اسپروت» و خودرو جنگی پیاده نظام «بی ام دی-۴» خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان «بازیهای بین المللی ارتش ۲۰۱۶» -آی اِی جی- هیأتهای نظامی شرکت کننده از کشورهای ایران و مصر علاقمندی خود را به زره پوش ضدتانک روسی موسوم به «۲ اِس۲۵اسپروت» و خودرو جنگی پیاده نظام «بی ام دی-۴» اعلام کرده اند. گفتنی است که «۲اِس۲۵اسپروت» یک زره پوش ضدتانک آبی- خاکی با قابلیت خودرانی است.
لازم به ذکر است که رقابت بین المللی رسته هوابرد «آی اِی جی» از سوم تا دوازدهم آگوست در جنوب روسیه برگزار می شود و نیروهای نظامی از کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، چین، ایران، مصر و ونزوئلا در این رقابت شرکت می کنند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به رژه و نمایش قابلیتهای تیراندازی جدیدترین تجهیزات نظامی مورد استفاده در رسته هوابرد روسیه توسط چتربازان روسی، از توجه و تمایل ویژه نمایندگان نظامی ایران و مصر به قابلیت اطمینان و کیفیت بالای تجهیزات نظامی روسیه سخن گفت.
گفتنی است که روسیه در حال حاضر میزبان رقابتهای «آی اِی جی ۲۰۱۶» است که از سی ام ماه ژوئیه در این کشور آغاز شده است. این رویداد مشتمل بر رقابتهایی در ۲۳ رشته نظامی است. در مجموع،‌ ۱۲۱ تیم از ۱۹ کشور جهان در این رقابتها شرکت می کنند و ناظرانی از ۱۱ کشور بر این رقابتها نظارت می نمایند.

۱۳۹۵/۵/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...