نسخه چاپی

سوء‌استفاده و آزار كودكان پناهجو در ایتالیا

بررسی‌ها نشان می‌دهد كه كودكان پناهنده در ایتالیا مورد سوء‌استفاده، اخاذی و آزار جنسی قرار می‌گیرند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان پناهنده در ایتالیا مورد سوء‌استفاده، اخاذی و آزار جنسی قرار می‌گیرند.

موسسات خیریه حمایت از کودکان اعلام کردند: همچنانکه تعداد کودکان پناهنده بدون همراه و سرپرست در سواحل اروپا به بالاترین آمار رسیده، مشاهده می‌شود که این کودکان در ایتالیا در معرض سوءاستفاده و آزار جنسی قرار می‌گیرند.

موسسات خیریه حمایت از کودکان پیش از این نسبت به اذیت و آزار کودکان توسط قاچاقچیان و مجبور کردن دختران به اقدامات غیراخلاقی در ازای بدهی‌هایشان هشدار داده بودند اما پناهندگان نوجوان در سیسیل نیز اظهار داشته‌اند که توسط مردان محلی اذیت و آزار می‌شوند.

به گفته این نوجوانان، مردان ایتالیایی با خرید مواد غذایی و همچنین با پیشنهاد محلی برای استراحت، آنان را فریب داده و سپس این نوجوانان را به خانه‌شان برده و مورد تعرض و سوء استفاده قرار می‌دهند.

طی سال جاری میلادی (۲۰۱۶) حدود ۱۰۲ هزار پناهنده از طریق دریا خود را به ایتالیا رسانده و ۱۵ درصد آنان کودکانی هستند که بدون همراه وارد این کشور شده‌اند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، بیشترین این نوجوانان پناهنده با کمک قایق‌های امداد و نجات از دریای مدیترانه نجات پیدا کرده و به سیسیل منتقل شده و به مراکز محلی پذیرش پناهندگان فرستاده شده‌اند. اما بسیاری از آنان برای سفر به شهرهای دیگر، این مراکز را ترک کرده و دچار مشکلات دیگری شده‌اند.

۱۳۹۵/۵/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...