نسخه چاپی

اعتراف واشنگتن به همكاری در انتقال تروریست‌های گروهك منافقین به آلبانی

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در كنفرانس خبری روز جمعه به همكاری دولت این كشور برای انتقال اعضای گروهك تروریستی منافقین به آلبانی اعتراف كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، الیزابت ترودو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه به همکاری دولت کشورش برای انتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین به آلبانی اعتراف کرد.

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار، همکاری دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در این انتقال را تأیید کرد و آن را به منزله «پایان یک طرح عمده دیپلماتیک توسط آمریکا» برای اسکان مجدد اعضای گروهک منافقین توصیف کرد.

الیزابت ترودو، از دولت آلبانی و نخست‌وزیر این کشور هم به دلیل استقبال از اعضای گروهک منافقین که به گفته وی «نیازمند محافظت بین‌المللی» هستند هم «تشکر ویژه» کرد و گفت: «این اقدامات - به اعتقاد ما - بخشی از آداب سخاوتمندی و تحمل مردم آلبانی است.»

رسانه‌های بین‌المللی از جمله آسوشیتدپرس و رویترز، روز جمعه مدعی شده بودند کمپ لیبرتی بعد از اخراج آخرین عناصر گروهک تروریستی منافقین، رسماً بسته شده است.

علی‌رغم این، منابع محلی در عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس این ادعا را رد و اظهار کردند یکی از رهبران اصلی سازمان منافقین و 600 نفر از اعضای این گروهک تروریستی کماکان در اردوگاه لیبرتی باقی مانده‌اند.

شنیده‌ها همچنین حاکی است که گروهک منافقین قصد انتقال این نیروها به خارج از عراق را ندارد.

سابقه جنایی منافقین و پشتیبانی آنها از سرکوب مخالفان در دوران صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق خشم عمومی از حضور آنها در خاک این کشور را به همراه داشت.

برخی گزارش‌ها در روزهای گذشته حاکی از آن بودند که انتقال برخی از تروریست‌های منافقین به آلبانی توسط هواپیماهای مسافربری آمریکایی انجام شده است.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...