نسخه چاپی

معاون اول رییس جمهور وارد بوشهر شد

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید از نیروگاه بوشهر و آغاز عملیات اجرایی واحدهای جدید این نیروگاه دقایقی پیش وارد استان بوشهر شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگيری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) پس از ورود به فرودگاه بوشهر از سوي استاندار و جمعي از مقامات ارشد استاني مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رييس جمهور قرار است در اين سفر علاوه بر بازديد از نيروگاه بوشهر، در جلسه شوراي اداري استان كه با محوريت اقتصاد مقاومتي برگزار مي شود، شركت كند.

وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري، رييس سازمان انرژي اتمي و قائم مقام وزارت امور خارجه در اين سفر همراه معاون اول رييس جمهور هستند.

جهانگيري در بدو ورود به اين استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان بوشهر همواره نقش درخشنده اي در تاريخ ايران داشته اند و حضور آنها در تمامي صحنه ها حضوري تاثير گذار بوده است.


وي استان بوشهر را پايتخت، قلب و مركز انرژي كشور دانست و افزود: مهمترين منابع نفت و گاز كشور در استان بوشهر قرار دارد و اين استان يكي از كانون هاي اصلي توسعه ايران است.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به آغاز عمليات اجرايي دو واحد جديد نيروگاه اتمي كه امروز انجام خواهد شد اظهار داشت: يكي از سياست هاي دولت تنوع بخشي به انرژي كشور است و در حال حاضر بخش اصلي انرژي از تبديل مواد فسيلي به برق تامين مي شود و بيش از 75 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاه هاي كشور با گاز تامين مي شود و ما بايد به سمت انرژي هاي تجديد پذير حركت كنيم.


جهانگيري يكي از انرژي هاي تجديد پذير را انرژي اتمي دانست و اظهار داشت: استفاده از انرژي اتمي به پايداري شبكه، محيط زيست و صرفه جويي در مواد فسيلي كمك مي كند و اميدوارم شاهد راه اندازي اين گونه نيروگاه ها در ساير نقاط كشور باشيم.


وي توجه به انرژي هاي تجديد پذير را گامي در جهت تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي ارزيابي كرد و افزود: توجه به انرژي هاي تجديد پذير و از آن جمله انرژي اتمي هم از نظر توسعه علم و فناوري و دسترسي كشور به فناوري هاي جديد اهميت دارد و هم از نظر تبديل مواد خام به صنايع پيشرفته و توسعه صادرات داراي اهميت است.


معاون اول رييس جمهور ادامه داد: خوشبختانه امروز تصميمات خوبي براي تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور اتخاذ شده كه مهمترين آنها به حركت درآوردن بخش توليد، راه اندازي اقتصاد و توسعه صادرات غيرنفتي است.

۱۳۹۵/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...