نسخه چاپی

محور نامه نمایندگان كنگره به اوباما

64 نفر از اعضای كنگره آمریكا با ارسال نامه ای به باراك اوباما، با انعقاد قرارداد فروش تسلیحات به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان اعلام مخالفت كرده و خواستار توقف این قرارداد شدند.

به گزارش نما به نقل از گزارش روز سه شنبه تارنمای خبری «آسیا تایمز» 64 عضو کنگره آمریکا ازجمله «تد لیو» نماینده دمکرات ایالت کالیفرنیا از دولت باراک اوباما خواسته اند تا به کمک هایش به عربستان در نبردش علیه یمن پایان دهد.
در نامه اعضای کنگره آمده است: حمایت های روز افزون دولت آمریکا از جنایت های عربستان در یمن، نوعی جنون سیاسی است که باید سریعاً متوقف شود.

پیش تر تد لو به دنبال بمباران مدرسه ای در شمال یمن از سوی جنگنده های عربستان که بر اثر آن 10 دانش آموز یمنی به شهادت رسیدند، این مطلب را در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت.

لیو گفت: عربستان کودکان و بیمارستان پزشکان بدون مرز را هدف قرار می دهد و آمریکا باید از حمایت های خود از آنچه که می توان از آن به عنوان جنایات جنگی نام برد، دست بردارد.

لیو در مطلب دیگری در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز نوشت که بارها سعی کرده تا به حمایت دولت آمریکا از عربستان در حملاتش علیه غیرنظامیان در یمن پایان دهد.
وی حملات عربستان علیه یمن را به عنوان 'جنایات جنگی' توصیف کرد.

تاکنون شماری از اعضای کنگره آمریکا با قرارداد فروش تسلیحات از سوی کشورشان به عربستان به طور شفاهی و کتبی اعلام مخالفت کرده اند.

در همین خصوص، چهار نفر از اعضای مجلس سنای آمریکا با ارائه لایحه ای با قرارداد فروش تسلیحات به ارزش 1.15 میلیارد دلار به عربستان اعلام مخالفت کردند و خواستار توقف این قرارداد شدند.

سناتور کریس میرفی در صفحه شخصی خود در توییتر خاطرنشان کرد: چهار نفر از نمایندگان «راند پل» و «مایک لی» از حزب جمهوری خواه و «آل فراکلین» و «کریس مرفی» از حزب دمکرات لایحه مزبور را ارائه داده اند.

از سوی دیگر کریس مرفی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: عامل اصلی اعتراض این چهار نماینده با فروش تسلیحات به عربستان، حمله نظامی این کشور علیه یمن است که باعث تقویت جریان تندروها در منطقه شده است.

۱۳۹۵/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...