نسخه چاپی

پرستاری از كودك هوشمند شد

در نمایشگاه سالانه robobusiness از روباتی هوشمند كه مسئولیت پرستاری از كودك را بر عهده دارد رونمایی شد.

به گزارش نما به نقل از فرصت امروز: در نمایشگاه سالانه robobusiness از روباتی هوشمند که مسئولیت پرستاری از کودک را بر عهده دارد رونمایی شد. این نمایشگاه که هر سال در سن خوزه کالیفرنیا برگزار می شود، یکی از مهم ترین همایش های سالانه با هدف معرفی انواع محصولات روباتیک محسوب می شود. به عقیده برخی کارشناسان، این همایش بزرگ ترین رویداد سالانه فعالان عرصه روباتیک در جهان محسوب می شود.

3ft tall ipal نام روباتی هوشمند است که در حاشیه این نمایشگاه رونمایی شد؛ روباتی که قرار است در حکم یک پرستار تمام وقت برای کودکان عمل کند. این روبات به انواع برنامه های نظارت از راه دور مجهز است. افزون بر این، این روبات به سیستم آموزش و بازی نیز مجهز است.

با کمک این برنامه روبات و کودک قادر به تعامل موثر با یکدیگر خواهند بود. بررسی های اولیه نشان می دهد 80درصد از کودکان این روبات را دوست دارند، 15درصد از آنها نسبت به روبات نگرشی خنثی دارند و 5درصدشان از روبات می ترسند.

این روبات که در چین و توسط داولین وانگ ساخته شده، در حالی در نمایشگاه robobusiness رونمایی شد که قرار است تا پایان سال جاری به تولید انبوه رسیده و در دسترس عموم قرار گیرد. با توجه به استقبال شرکت های مختلف ایالات متحده از این روبات، پیش بینی می شود این کشور یکی از میزبانان اولیه روبات های پرستار باشد.

۱۳۹۵/۷/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...