نسخه چاپی

هشدار شورای اروپا به تركیه درباره احیای مجازات اعدام

به دنبال اظهارات اخیر رئیس‌جمهور تركیه مبنی بر احیای مجازات اعدام، شورای اروپا امروز به این كشور در خصوص برقراری مجدد مجازات اعدام هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در پی اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احیای قانون مجازات اعدام، شورای اروپا امروز (یکشنبه) بار دیگر به این کشور در خصوص برقراری مجدد مجازات اعدام، هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، شورای اروپا برقراری مجازات اعدام را در تناقض و تضاد با قوانین و قواعد مربوط به عضویت در اتحادیه اروپا ارزیابی کرد.

سخنگوی شورای اروپا طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: «اعمال مجازات اعدام با عضویت در شورای اروپا در تضاد و تناقض قرار دارد.»

بر اساس این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (شنبه) از قصد خود برای طرح احیای مجازات اعدام در پارلمان سخن گفت و اطمینان داد که قانون‌گذاران با خواسته وی موافقت خواهند کرد.

براساس این گزارش، ترکیه در سال 2004 مجازات اعدام راکه از جمله پیش‌شرط‌های پیوستن به اتحادیه اروپا بود حذف کرد اما پس از کودتای نافرجام تابستان گذشته بار دیگر به فکر احیای این قانون افتاده است.

هشدار شورای اروپا به ترکیه در خصوص احیاء مجدد مجازات اعدام در حالیست که «فدریکا موگرینی» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر در هشداری اعلام کرده بود که هر کشوری مجازات اعدام را اجرا کند نمی‌تواند عضو اتحادیه اروپا باشد.

۱۳۹۵/۸/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...