نسخه چاپی

تأخیر ۱۵ ساعته پرواز مشهد-تهران

پرواز شماره ۵۲۱۲ شركت هواپیمایی آتا كه قرار بود شب گذشته ساعت ۲۰:۲۰ انجام شود، فعلاً مقرر شده است با ۱۵ ساعت تأخیر ساعت ۱۱:۲۰ امروز انجام شود، در این مدت مسافران این پرواز شب سردی را در فرودگاه مشهد سپری كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، پرواز شماره 5212 شرکت هواپیمایی آتا مسیر مشهد-تهران قرار بود شب گذشته ساعت 20:20 انجام شود که تا این لحظه انجام نشده است و مسافران در فرودگاه سرگردان هستند.

بنابراین گزارش یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار فارس گفت: شب گذشته حدود ساعت 19:15 بود که وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شدیم تا با پرواز 20:20 آتا به تهران سفر کنیم.

وی ادامه داد: وقتی به زمان‌ پرواز نزدیک شدیم به مسافران اعلام شد که این پرواز به دلیل «نقص فنی» با تأخیر انجام می‌شود، بدین ترتیب به اجبار روی صندلی‌های فرودگاه‌ منتظر ماندیم.

این مسافر آتا گفت: طبق قانون، اگر شرکت هواپیمایی با نقص فنی هواپیمای خود مواجه ‌شود، باید از قبل به مسافران پیامک دهد تا به فرودگاه نیایند.

‌وی افزود: به هر حال به اجبار روی صندلی‌‌های فرودگاه منتظر رفع نقص ماندیم، در این مدت کودکان و خردسالان زیادی که با ما همسفر بودند هم با سختی روی همان صندلی‌‌های فرودگاه نشسته یا دراز کشیدند تا زمان پرواز برسد.

این مسافر پرواز مشهد-تهران افزود: متأسفانه تا امروز صبح ‌پرواز انجام نشد؛ امروز صبح یکی از مسئولان آتا آمد و پس از ساعت‌ها انتظار، به ما اعلام کردند سوار هواپیما شویم، وقتی برخی از مسافران سوار شدند، مسئولان آتا ناگهان مانع سوار شدن دیگر مسافران شدند و اعلام کردند این پرواز این ساعت هم انجام نمی‌شود و دیگر مسافران هم باید از هواپیما پیاده شوند، حال وقتی مسافران سوار بر هواپیما پیاده شدند و مسئولان بارهای آنها را تحویل دادند، مشخص شد ‌چمدان‌‌ یکی از مسافران مفقود شده است و کسی هم پاسخگو نیست.

وی بیان کرد: در نهایت به ما اعلام کردند این پرواز ساعت 11:20 امروز انجام می‌شود.

این مسافر آتا‌ایر گفت: شب گذشته را در فرودگاه مشهد سپری کردیم، در این مدت نه به ما پتویی داده شد و نه اینکه محل مناسبی برای استراحت وجود داشت و در آن سرما، روی صندلی‌‌های سرد فرودگاه تا صبح منتظر ماندیم و در این مدت هیچ متولی پاسخگوی مسافران در راه مانده و خسته نبود.

وی اضافه کرد: یکی از دوستان من نیز قرار بود با پرواز شب گذشته (ساعت 20) تابان‌ایر به شماره 6257 به تهران سفر کند که این پرواز ابتدا به دلیل شرایط نامساعد حوی به ساعت 06:15 صبح امروز موکول شد و مسافران پرواز تابان هم از دیشب تا صبح امروز در فرودگاه سرگردان بودند.

وی بیان کرد: ظاهراً امروز صبح هم پس از سوار کردن مسافران مشهد-تهران تابان در هواپیما، اعلام شده است که این پرواز به دلیل شرایط نامساعد جوی فعلاً انجام نمی‌شود و مسافران باید از هواپیما پیاده شوند، اما مسافران هم به نشانه اعتراض پیاده نمی‌شوند و تعدادی از آنها در هواپیما مانده‌اند.

‌وی بیان کرد: حال مسئولان تابان اعلام می‌کنند برای دریافت هزینه تأخیر پرواز، مسافران باید حتماً پرینت بلیت خود را تهیه کنند تا آنها روی آن پرینت، مهر بزنند، این در حالی است که با الکترونیکی و اینترنتی شدن سیستم‌های فروش بلیت، اغلب مسافران با خود بلیت به همراه ندارند و عکس بلیت پرواز را در تلفن همراه خود ثبت کرده‌اند و یا اینکه پرینت بلیت را به همراه ندارند ضمن آنکه در فرودگاه هم دسترسی به پرینتر برای تهیه بلیت کاغذی نیست.

وی گفت: در شرایط سیستمی شدن فروش بلیت و فروش‌های گسترده اینترنتی، جای تعجب دارد که ایرلاین‌ها اعلام می‌کنند باید برگه کاغذی بلیت حتماً در دست مسافران باشد.

بنابراین گزارش طبق آیین‌نامه حقوق مسافر، شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند در قبال تأخیرات و ابطال پرواز‌‌ها، خدمات مشخصی را به مسافران ارائه کنند که جزئیات آن در قالب آیین‌نامه حقوق مسافر از اینجا قابل مشاهده است.

۱۳۹۵/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...