نسخه چاپی

همراهان امیر قطر در پاكستان دستگیر شدند

نیروهای مرزی پاكستان 16 نفر از همراهان امیر قطر را به جرم نادیده گرفتن موانع ایجاد شده یك پست ایست و بازرسی در منطقه نوشكی از توابع بلوچستان بازداشت كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس: در اسلام‌آباد، نیروهای مرزی پاکستان 16 نفر از همراهان امیر قطر را به جرم نادیده گرفتن موانع ایجاد شده یک پست ایست و بازرسی در منطقه نوشکی از توابع بلوچستان بازداشت کردند.

به گزارش داون، همراهان امیر قطر که برای شکار به ایالت بلوچستان سفر کرده‌اند اخطار نیروی مرزی را نادیده گرفتن و با شکستن موانع امنیتی وارد ناحیه ماشکیل از توابع منطقه نوشکی واقع در بلوچستان شدند که بلافاصله بعد از این اقدام بازداشت شدند.

همراهان امیر قطر بدون توجه به اخطار نیروهای مرزی با 4 خودرو به سرعت از محل پست مرزی عبور کردند که نیروهای ارتش به تعقیب آنها پرداخته و هر 16 نفر را دستگیر کردند.

هر ساله اعراب در فصل سرما برای شکار هوبره وارد پاکستان می‌شوند اما امسال سفر آنها جنجال زیادی برپا کرده است.

کشاورزان به علت خراب شدن محصولات خود به دلیل حضور شکارچیان عرب با شرکت در تظاهرات گسترده اعلام کردند اجازه نمی‌دهند آنها در زمین‌های زراعی تفریح کنند.

دولت ایالتی خیبرپختونخواه به شکارچیان عرب مجوز شکار نداد و آنها در ایالت پنجاب و بلوچستان محدود شدند.

اعضای مجلس ملی و سنای پاکستان نیز به شدت نسبت به صدور مجوز شکار برای اعراب به حزب حاکم اعتراض کردند.

شاهزادگان قطر بر اثر فشار رسانه‌ها و مخالفت مردم مجبور شدند پاکستان را ترک کنند اما هنوز هم اعراب از کشورهای مختلف کمپ‌های شکار در پاکستان برپا کرده‌اند.

لشکر آزادی بخش بلوچستان، قبایل و ملی‌گرایان بلوچ مخالف حضور این افراد در سرزمینشان هستند و با حملات مسلحانه سعی دارند به این موضوع اعتراض کنند.

۱۳۹۵/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...