نسخه چاپی

خانواده قربانیان حملات ۱۱سپتامبر به ترامپ نامه نوشتند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: گروهی از خانواده های قربانیان حملات 11سپتامبر، با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری آمریکا از سیاست ترامپ در قبال عربستان انتقاد و ابراز نگرانی کردند که وی از وعده دوران انتخابات برای فشار به ریاض در پرداخت خسارت به بازماندگان شانه خالی کند.

خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر دلیل نگارش این نامه را دیدار رئیس جمهوری آمریکا و وزیر دفاع عربستان عنوان و اعلا کردند که عربستان با پول و تبلیغات تلاش دارد، نقش خود را در حملات تروریستی پاک کند و کنگره آمریکا را به بازی بگیرد.

در این نامه که توسط نشریه آمریکایی 'دی دیلی کالر' منتشر شده است، با اشاره به پرونده باز شکایت از عربستان سعودی در دادگاه های آمریکا آمده است که حکومت عربستان به دلیل نقش مامورانش در حمایت از عاملان حملات یازدهم سپتامبر در سال 2001، در جایگاه متهم قرار دارد، با این حال حکومت سعودی از پذیرش مسولیت خود در آن حملات و گسترش افراط در جهان شانه خالی می کند.

این نامه ریاض را به پشتیبانی از القاعده و داعش متهم کرده و می افزاید که حکومت عربستان قرائتی افراطی از اسلام را در جهان ترویج می کند.

دونالد ترامپ در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، از تصویب و اجرای قانون 'جاستا' در کنگره آمریکا در خصوص نقش عربستان سعودی در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر پشتیبانی کرده بود.

قانون 'عدالت علیه حامیان تروریسم' موسوم به 'جاستا' که توسط کنگره و با رای دو حزب ایالات متحده آمریکا به تصویب رسید، به خانواده های قربانیان حملات 11 سپتامبر اجازه می دهد از عربستان سعودی شکایت کرده و غرامت دریافت کنند.

محمد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان و وزیر دفاع این کشور روز سه شنبه با رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرده بود. رسانه های آمریکایی این دیدار را نشانه گرم شدن روابط با ریاض می دانند.

روابط ریاض و واشنگتن، در اواخر دوران ریاست جمهوری اوباما به سردی گراییده بود.

گزارش منابع اطلاعاتی امریکا نشان می دهد که در حملات تروریستی یازده سپتامبر سال 2001 نزدیک به سه هزار نفر در آمریکا کشته شدند. نوزده شهروند عربستان سعودی در این حملات دست داشتند. این افراد از اعضای سازمان تروریستی القاعده بودند که رهبری آن با ' اسامه بن لادن' سرمایه دار سعودی پناه گرفته در افغانستان بود.

دولت وقت آمریکا به بهانه مبارزه با عاملان این حملات، به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد.

۱۳۹۵/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...