نسخه چاپی

19 درصد ایرانیان آسم دارند

مدیر كل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر بیان كرد: 19 درصد ایرانیان به آسم مبتلا هستند كه این افراد باید در اسرع وقت به پزشك مراجعه و تحت درمان قرار بگیرند.

به گزارش نما, دکتر احمد کوشا، مدیر کل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در کشور 10 درصد کودکان و 9 درصد بالغین به آسم مبتلا هستند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی تمام کشورها را مکلف کرد که برای چهار بیماری تنفسی تهدید کننده سلامت که یکی از شایع‌ترین آن آسم است برنامه‌ریزی و اقدامات پیشگیری را انجام دهند.

کوشا یادآور شد: ما نیز بر این اساس در 6 دانشگاه علوم پزشکی از قبیل مراغه، بافت، شهررضا، نقده، قزوین و استان مرکزی برنامه شناسایی به موقع، تشخیص و درمان بیماران در معرض و یا مبتلا به آسم را به صورت پایلوت آغاز کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: طی این طرح زمانی که مردم به پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه و مشکوک به آسم باشند توسط بهورزان به یک متخصص ارجاع داده می‌شوند و پس از تشخیص نهایی بیمار مجدد برای درمان و بهبود تحت نظر بهورز قرار می‌گیرد.

معاون فنی معاون بهداشت با توجه به عوامل ایجاد و یا تشدید کننده آسم، عنوان کرد: علاوه بر ژنتیک عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، گرده گیاهان و ... نیزر در بروز این بیماری شایع موثر است.

۱۳۹۶/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...