نسخه چاپی

تلاش استرالیا برای گشایش‌های مالی و گسترش مناسبات تجاری با ایران

سفیر استرالیا در تهران با حضور در اتاق تهران، با مسعود خوانساری دیدار و در خصوص تعامل و نزدیكی این سفارتخانه با اتاق بازرگانی تهران برای كمك به توسعه مناسبات اقتصادی دو كشور، گفت‌و‌گو كرد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، «یان بیگز» کمتر از 10 ماه پیش مسئولیت نمایندگی دولت استرالیا در ایران را برعهده گرفت و در ملاقات با رییس اتاق تهران تاکید کرد که سفارت استرالیا در تهران برای پیوند اقتصادی بنگاه‌های دو کشور تلاش مضاعف خواهد کرد.


در ابتدای این دیدار، رییس اتاق تهران با ابراز خرسندی از شروع به کار سفیر جدید استرالیا در تهران، تصریح کرد که وی هنگامی به این مسئولیت پا گذاشته است که اقتصاد ایران پس از دوره نزولی سال‌های گذشته، سیر صعودی در پیش گرفته است و این اتفاق می‌تواند نویدبخش تحول در تعامل و همکاری اقتصادی ایران با سایر کشورها از جمله استرالیا باشد.

مسعود خوانساری با اشاره به پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول مبنی بر رشد حدود 4 درصدی اقتصاد ایران طی سال 2017، افزود: پیش از اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران، حجم مناسبات اقتصادی دو کشور ایران و استرالیا در حدود یک میلیارد دلار بود اما در بحبوحه شکاف تجاری میان ایران و دنیا، این حجم از مناسبات به کمتر از 350 میلیون دلار رسید.

وی اظهار امیدواری کرد در دوره پسابرجام و روند رو به رشدی که تعامل اقتصادی ایران با کشورهای جهان شکل گرفته، همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و استرالیا نیز به سطحی فراتر از دوره‌های گذشته جهش کند.


پایه اقتصاد استرالیا، تجارت است

سفیر استرالیا در تهران نیز ضمن اظهار خوشنودی از این ملاقات، نسبت به بهبود روابط اقتصادی دو کشور خوش‌بینی و اعتقاد خود را بیان کرد و گفت: طی هفته‌های اخیر، رقابت‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری در ایران و مناظرات میان آنان نشان داده است که عزم و اراده‌ای جدی برای رشد اقتصادی و تجاری در ایران و سیاستمداران این کشور شکل گرفته و جهش اقتصادی در این کشور دور از ذهن نیست.

«یان بیگز» با بیان اینکه اقتصاد استرالیا بر پایه تجارت بنا نهاده شده است، افزود: خوشبختانه روابط دو کشور ایران و استرالیا در حاشیه امن مناسبی قرار دارد و این در حالی است که طی سال جاری، پنجاهمین سالگرد تاسیس و بازگشایی سفارت استرالیا در ایران را جشن خواهیم گرفت.

وی سپس یکی از مشکلات جدی بر سر راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور را روابط بانکی و مالی عنوان کرد و گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌های مستقر در استرالیا علاقه فراوانی به همکاری با ایران دارند، از همین رو بانک مرکزی و مرکز صادرات استرالیا در حال ایجاد راهکارهایی برای گشایش‌های مالی با ایران و تسهیل کسب‌وکار بنگاه‌های این کشور با ایران هستند که تاکنون نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

به گفته یان بیگز، در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های استرالیایی در زمینه‌های معدن و نیز خدمات اداری در ایران مشغول به فعالیت هستند. وی همچنین بر آمادگی سفارت استرالیا در تهران برای همکاری بیشتر با اتاق بازرگانی تهران و راهگشایی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

۱۳۹۶/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...